جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید محمدی

حوزه/ هدف آرمانی حوزه های علمیه ترویج مبانی دینی، عبودیت و رسیدن به قله بندگی است و هدف پیامبر(ص) همین بوده است، بنابراین خواهران طلبه برای اثرگذاری در جامعه جهانی تلا ش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور طلاب خواهر جدید الورود حوزه علمیه استان مازندران که در سالن اجتماعات مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد، بابیان اینکه معرفت به نفس، خدا، سایر موجودات و ولی خدا، نقطه آغازین برای رسیدن به کمال است، گفت: اگر انسان ابتدا خود را بشناسد، خدا راهم شناخته و همین مسئله باعث می شود از حد و اندازه خود و حدود الهی تجاوز نکند.

دبیرشورای توسعه  فرهنگ قرآنی افزود: اگر کسی در این سوالات فهم و تأمل کند، باعث می شود به قله های کمال عرفانی و نفسانی برسد و قرآن برای همین موضوع نازل شده است.

وی عنوان کرد:قرآن آمده تا انسان به معرفت به خود و خدا برسد و در کنار به شفاء و رحمت برسد. رسالت شفاء، رسالت پاکی ها و ضد بیماری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت:بیماری انواعی مانند روحی، عقلانی و جسمانی است و قرآن درمان کننده همه این بیماری است و این مخصوص برای مومنین است.

دبیرشورای توسعه  فرهنگ قرآنی افزود: قرآن نرده عالم وجود و تکامل و درعین حال نرده سقوط است، برای کسانی که نگاه ظالمانه به قرآن داشته باشند.

وی عنوان کرد: قرآن ترسیم کننده دو خط نور و ظلمت است البته برای کسانی که اهل فهم درقرآن باشند.

حجت االاسلام والمسلمین محمدی گفت: اگر انسان دارای فهم قرآن،عامل و صالح باشد، می تواند بداند که مومن خواهد بود. اگر انسان حافظ و همراه قرآن باشد، توانسته قرآن را در زندگی خود پیاده کند.

وی با بیان اینکه اهداف، مراحل و موانع سه عامل موفقیت است، گفت: هدف آرمانی حوزه های علمیه ترویج مبانی دینی ،عبودیت و رسیدن به قله بندگی است و هدف پیامبر(ص) همین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: ازدیگر اهداف حوزه های علمیه، فهم، تبلیغ، ابلاغ دین و اجرای دین است و خواهران طلبه این راه مهم را در پیش دارند و برای رسیدن به این راه، اراده و همت بالا نقش اساسی دارد.

دبیرشورای فرهنگی توسعه قرآنی کشور افزود: خواهران برای اثر گذاری در جامعه جهانی لازم است مسیر فهم دین، اجرای دین و ابلاغ را طی کنند.

وی افزود: از اهداف دیگر حوزه های علمیه دفاع از آرمانهای حسینی و زینبی است و این امر تنها با تلاش، استقامت و مقاومت ممکن خواهد بود.

۳۱۳/۴۰

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha