شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غفاری حوزه خواهران مازندران

حوزه/راه اندازی حوزه عملیه فرصتی مناسب برای حضور خواهران در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غفاری پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود سال تحصیلی 97/98 حوزه علمیه مازندران که در سالن اجتماعات مجتمع نرجس خاتون  قم ،برگزار شد، با بیان اینکه خدای متعال فرصت بسیار خوبی به شما خواهران داده تا بتوانید وارد دانشگاه فقه جعفری شوید، افزود: باید قدر این موقعیت را دانست و در این مسیر برای رسیدن به کمال و درجات عالی علمی و نفسانی تلاش کنید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران افزود: حوزه علمیه خواهران درسال 75 راه اندازی شده والان 22 سال از زمان راه اندازی آن می گذرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در مورد حوزه علمیه قم فرمودند« که این حوزه پدیده جدید است»، افزود: همین راه اندازی حوزه عملیه فرصتی مناسب برای حضور خواهران در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری بابیان اینکه تشکیل شورای سیاست گذاری خواهران گامی موفق برای تصمیم گیری در حوزه های عملیه خواهران بوده است، ابراز داشت: این نشان از تدبیر رهبر انقلاب در تشکیل شورای سیاستگذاری دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندارن بابیان اینکه وجود رهبر انقلاب به عنوان شخصیت جامع نگر، دقیق و رصدگر نیازمندی های دینی برای انقلاب، نظام و جامعه اسلامی برکت است، گفت: از همین رو باید قدردان این نعمت بزرگ در نظام بود و پیرو ولایت فقیه در مسائل مختلف باشیم.

وی بابیان اینکه زنان می توانند در مسائل مختلف علمی و دانشگاهی در جامعه اثرگذار باشند و در گذشته این امر مغفول بوده است، افزود: درطول دو دهه فعالیت این مرکز آثار زیادی در جامعه به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین  غفاری بابیان اینکه  حوزه های علمیه خواهران ظرفیت بسیار خوبی برای تعمیق بخشی امور دینی و  جامعه دارد گفت: از جمله این ظرفیت راه انداز بیش از 500 مدرسه علمیه در کشور است که درمقطع سطح دو، سه و چهار در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران بابیان اینکه هر سه مقطع تحصیلی، درمازندان نیز فعال است، اظهار داشت: خواهرانی که وارد حوزه عملیه می شوند، قرار است از این حوزه وارد حوزه نظریه پردازی و اصلاح رفتار در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه امروز رسالت حوزه علمیه خواهران بیش از گذشته سنگین تر شده و لازم است برای اثر گذاری برای جامعه جهانی تلاش کنند افزود: همین امر می طلبد با اراده و همت بالا وارد مسائل علمی شود، پرسشگر و شناخت درست از مسیر داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین  غفاری گفت: اگر فردی این گونه رفتار نکند، نمی تواند در مسائل علمی رشد کند و اثر گذار باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha