پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصلی قدس قم

حوزه/ در همایش "منادیان آدینه" قسمتی از شبستان مصلای بزرگ استان، به‌عنوان مسجد مصلای قم نام‌گذاری شده و برای نخستین بار نماز جماعت ظهر و عصر در این مکان مقدس اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری امروز در همایش منادیان آدینه و برگزاری اولین آئین نام‌گذاری "مسجد جمعه" کشور که در مصلای قدس استان قم برگزار شد، اظهار داشت: شجره طیبه انقلاب بالیده و سربلند رشد کرده است که سبب شده نظام مهدوی و فاطمی ملت ایران دوچندان شود.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: حدود 40 سال است که پرچم ایران با سربلندی و عزت برافراشته شده و در همه‌جا خروش قدم‌های مردم ایران است که این نویدبخش رخ داد اتفاقات بسیار بزرگ در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مهم‌ترین برکت انقلاب اسلامی برپایی و حضور پرشور مردم در نماز جمعه است تأکید کرد: نماز جمعه نهاد پربرکت رحمانی است که باید برنامه‌ریزی بسیار دقیق و حرکت عاقلانه و مجاهدانه برای ارتقاء سطح مطلوبیت این امر مهم انجام شود تا شاهد تحول بزرگ فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: با تلاش و همبستگی بیشتر می‌توانیم در دهه‌های پیش رو شاهد سازمان‌دهی فراگیر این اتفاق پربرکت باشیم تا دنیا بتواند شاهد الگوی مناسبی برای ادامه حیات طیبه باشد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد احکام ظاهری و اسرار باطنی فراوانی دارد که در آنجا نماز آثار و برکات ویژه‌ای دارد و به همین دلیل ائمه اطهار(ع) بر اقامه نماز جماعت در مساجد تأکید ویژه‌ای داشتند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: هر زمینی که در آن جهات وقفی و قانونی رعایت شده و به‌عنوان مصلی نامیده می‌شود را می‌توان به مسجد تبدیل کرد تا ملت با ایمان بتوانند در آنجا ضمن برگزاری اعتکاف، از برکات بی‌شمار نماز جماعت نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه حرکت مقدس نام‌گذاری اولین مسجد در مصلی از استان قم آغاز می‌شود، افزود: استان قم مصدر، منبع و آغاز تمامی نهضت‌های انقلابی در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ضمن ابراز سرور از استقلال ایران و وابسته نبودن کشور به هیچ‌یک از کشورهای بیگانه تصریح کرد: امروز پس از گذشت قرن‌ها با سربلندی می‌گوییم که پرچم کشور ایران بدون تسلط بیگانگان بر بام بلند دنیا برافراشته شده است که ما این موهبت الهی را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

خاطر نشان می شود: در این همایش که با حضور معاونان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، اساتید و فضلای حوزه علمیه استان قم و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، با ملاحظه کلیه جهات قانونی و وقفی، قسمتی از شبستان مصلای بزرگ استان، به‌ عنوان مسجد مصلای قم نام‌گذاری شده و برای نخستین بار نماز جماعت ظهر و عصر در این مکان مقدس اقامه شد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha