جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حل مسأله کشمیر از طریق دیپلماتیک ممکن است. اینجاست که مسلمین جهان باید این منطقه از جهان که اکثریتش مسلمان هستند را فراموش نکنند و برادران اسلامی خود را از زیر فشار هندوستان نجات دهند. چراکه بی‌تفاوتی در این راه در پیشگاه خدا مسؤولیت فراوان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  متن بیانیه حضرت آیت الله  مکارم شیرازی درباره حوادث دردناک کشمیر به این شرح است:

اخیراً هند به این فکر افتاده است که بر تمام کشمیر غلبه کند و این منطقه حساس و پرجاذبه را در اختیار بگیرد. ای کاش از طریق دیپلماتیک وارد میشد ولی زورگویی را ترجیح داده و با لشکر عظیمی که به آنجا اعزام داشته، عدّه زیادی را به خاک و خون کشیده یا بازداشت کرده است.

کشمیر منطقه بسیار سرسبزی است که جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد و به همین دلیل مورد علاقه هند و پاکستان است. سال‌ها کشمیر به دو ایالت تقسیم شده. ایالتی که در اختیار پاکستان و ایالتی در اختیار هندوستان است و فراموش نکنیم که اکثریت مردم کشمیر مسلمان‌اند.

گویا اخیراً هند به این فکر افتاده است که بر تمام کشمیر غلبه کند و این منطقه حساس و پرجاذبه را در اختیار بگیرد. ای کاش از طریق دیپلماتیک وارد می‌شد ولی زورگویی را ترجیح داده و با لشکر عظیمی که به آنجا اعزام داشته، عدّه زیادی را به خاک و خون کشیده یا بازداشت کرده است. حل مسأله کشمیر از طریق دیپلماتیک ممکن است. اینجاست که مسلمین جهان باید این منطقه از جهان که اکثریتش مسلمان هستند را فراموش نکنند و برادران اسلامی خود را از زیر فشار هندوستان نجات دهند. چراکه بی‌تفاوتی در این راه در پیشگاه خدا مسؤولیت فراوان دارد.

البته و صد البته امیدی به مراکز جهانی نیست، آن‌ها از اینکه مسلمانان و هندوها به دست یکدیگر کشته شوند سود می‌برند. مسلمین باید احساس مسئولیت کنند والا در پیشگاه خدا پاسخی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha