جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم

حوزه/ رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از دولتمردان انتظار می رود که به جای برخی حاشیه سازی ها به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق یوسفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  ضمن گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از خدمات ماندگار شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: واقعیت آن است که امروز بخش قابل توجهی از مردم در شرایط نامطلوبی از حیث معیشتی و اقتصادی به سر می برند و لذا دولتمردان ما باید ضمن همدردی واقعی با مردم به دنبال علاج مشکلات اقتصادی باشند و در این باره به صرف وعده دادن بسنده نکنند.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت بیان فرمودند، دولت باید ضمن پرهیز از دچار شدن به حواشی، در دو جبهه اقتصاد و فرهنگ به دنبال کاستن از مشکلات کشور باشد، به خصوص در عرصه اقتصادی که الآن اولویت نخست جامعه ما هم به شمار می رود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: مقابله جدی با فساد اقتصادی و اداری به خصوص اختلاسگران و نجومی بگیران و نیز سوء استفاده کنندگان از بیت المال، یکی از انتظار به حق و جدی آحاد مردم از مسئولان قوای سه گانه از جمله قوه مجریه است که در این باره لازم است نهایت همکاری با دستگاه قضایی برای اجرای عدالت و مقابله با فساد و تبعیض به عمل آید.

وی ابراز داشت: بی شک توجه جدی به این مقوله و نیز خدمت رسانی صادقانه مسئولان موجب افزایش اعتماد مردم به حاکمیت می شود که این مهم البته بارها و بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب و به ویژه در دیدار با مسئولان، مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم همچنین با تاکید بر ضرورت اهتمام هر چه بیشتر و بهتر دولتمردان در خصوص تأمین نیازهای ضروری مردم خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم تقویت اعتماد مردمی این است که آنان احساس کنند دولت به نیازهای آن ها به طور جدی توجه می کند و این توجه نیز باید در بین مردم به خوبی ملموس شود و لذا می بایست که از حالت شعار و صرف ارایه گزارش و بیلان کار در رسانه ها عبور کرده و این مهم رنگ واقعیت به خود بگیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha