جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور رئیس المصطفی در خبرگزاری حوزه

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز در دنیا صاحبان قدرت و ثروت، رسانه را به عنوان مقدم الجیش فعالیت های سیاسی و اقتصادی خود می دانند به گونه ای که جهان امروز را امپراطوری رسانه ای احاطه کرده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی امروز چهارشنبه (13شهریورماه98) در دیدار از رسانه رسمی حوزه علمیه (خبرگزاری و هفته نامه افق) در جمع مدیران و دبیران این رسانه اظهارکرد: در 200 سال پیش جریان سلطه از ابزارهایی دیگری استفاده می کرد و طی این 50-40 سال اخیر با توجه به توسعه و ظرفیت رسانه در حضور و سلطه فرهنگی رسانه بیشترین نقش را ایفا کرده است.

وی ادامه داد: تنوع و تقسیم کار، ایجاد شبکه ای پیچیده، دایره نفوذ وسیع با زبان های متعدد، جوامع مختلف و روانشناسی همچنین به لحاظ صنفی و متناسب با فرهنگ ها در قالب های متنوع از خصوصیات این امپراطوری عظیم قرن حاضر است.

معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری رسانه ای بهترین نوع سرمایه گذاری می باشد، تأکید کرد: رسانه در قالب های دیداری، شنیداری و مکتوب می تواند بر احساس و ادراک انسان ها اثر گذاشته و جهت دهی مطلوب خود را پیاده سازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب در کشورهای اسلامی اذعان کرد: طی این سالها شاهد بوده ایم که بنگاه های سخن پراکنی غرب به واسطه فعالیت های گسترده بسیاری از معادلات بین المللی را خلاف واقع نشان داده اند و یا اهداف و سیاست های خود را به جامعه القا کرده اند.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی تصریح کرد: سرمایه گذاری در رسانه یک سرمایه گذاری سودآور است که ما تازه به فکر آن افتاده ایم، البته نباید از این نکته غافل شد که اگر در بهره گیری از رسانه شتاب چندانی نداشته ایم اما با کار جهادی خیلی از این فاصله ها را کم کرده ایم و حتی سریعتر و اثرگذاتر ورود داشته ایم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه  اظهارکرد: امروز جامعةالمصطفی به عنوان امتداد بین المللی همین حوزه علمیه است که پیشرفت های علمی ارزشمندی را کسب کرده است، اقدامی که سلف خلف ما در گذشته چنین تصوری را هم نداشتند که امروز پیام اسلام را در کشورهای مختلف ترویج و تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی افزود: خاستگاه المصطفی، حوزه علمیه است و شبکه بزرگ فارغ التحصیلان المصطفی منشأ اثر و برکت می‌باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha