جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نهضت حسینی برای جامعه امروز درس بزرگی است، تصریح کرد: افرادی که همواره دم از مذاکره و کنار آمدن با استکبار می زنند باید فلسفه قیام حسینی را بیشتر مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بعد از ظهر امروز درنشستی با جمعی از رؤسای هیأت های مذهبی استان مازندران، در بابل ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به نقش محوری هیأت های مذهبی در تقویت شور حسینی در ماه های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: باید این شور حسینی با تقویت شعور و معرفت حسینی همراه باشد.

وی با بیان این که در کنار شور حسینی، شناخت فلسفه و اهداف قیام امام حسین(ع) برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان امری ضروری است، افزود: شناخت صحیح از فلسفه قیام امام حسین(ع) موجب حرکت مسیری می شود که آن حضرت آغاز گر آن بودند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امام حسین(ع) سکوت و ذلت را نپذیرفت و با شهادت خود و یاران با وفایش از دین دفاع کرد، گفت: امروز نیز رمز پیروزی و موفقیت در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نهضت حسینی برای جامعه امروز درس بزرگی است، خاطرنشان کرد: افرادی که همواره دم از مذاکره و کنار آمدن با استکبار می زنند باید فلسفه قیام حسینی را بیشتر مطالعه کنند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس ایستادگی، مقاومت و ذلت ناپذیری در برابر دشمن داد، تصریح کرد: اگر ملت ایران نیز در چهل سال اخیر در برابر فشارها و هجمه های دشمن سر تعظیم فرود می آورد عزت و عظمت امروز را نداشت.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز هیأت های مذهبی باید نشر دهنده آرمان ها و ارزش های حسینی در جامعه اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: نباید مسیر حرکت هیأت های مذهبی با برخی مسائل حاشیه ای دچار خدشه شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که انحراف در مسیر حرکت هیأت های مذهبی هدف امروز دشمن است، تصریح کرد: مسائل خرافی و برخی بدعت ها در عزاداری ها و هیأت های مذهبی، شیوه جدید دشمن برای تضعیف عزاداری امام حسین(ع) است.

وی با تأکید براین که سوگواری برای سید و سالار شهیدان باید با رعایت همه موازین و اصول دینی باشد، بیان داشت: نباید با برخی رفتارهای خلاف عرف و قانون، جریان اصیل عزاداری در ماه های محرم و صفر دچار خدشه شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha