شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز

حوزه/ همزمان با اذان ظهر عاشورا، در بیش از هزار نقطه روستایی و شهری استان یزد، عزاداران امام حسین(ع) با صفوف منسجم و به هم پیوسته، یکی از اهداف قیام عاشورا را در برپایی نماز اول وقت و شعائر دینی به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در یزد، هر سال که از قیام عاشورا می گذرد بر عاشقان و پیروان قیام امام حسین(ع) افزوده می شود و حتی دل های غیر مسلمانان را بر ظلمی که بر امام حسین(ع) و یارانش روا شده می لرزاند و آنان را به سوگ و تعظیم مراسم عزاداری شیعیان وامی دارد.

احیای نماز عاشورای امام حسین(ع) که در بحبوحه جنگ و زیر تیرباران دشمنان برپا شد از جمله برنامه های سراسری هیئت های عزاداری ایران اسلامی در روز عاشورا به شمار می رود که در سایر مراسم دیگر از جمله تاسوعا و دیگر مناسبت هایی که تا اذان ظهر ادامه می یابد برگزار می شود و بر تعمیق باورهای دینی مردم می افزاید.

نماز ظهر عاشورا در زیر آفتاب و یا حسینیه ها و تکایا برگزار شد و در مرکز استان به امامت آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مسجد روضه محمدیه و در گلزار شهدای یزد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی برپا شد و سوگواران با توزیع غذای نذری، مهمان سفره پربرکت امام حسین(ع) بودند.

 اهم مراسم مراکزشهرستان های استان یزد که از اولین ساعات صبح امروز با پخش مستقیم از شبکه تابان یزد آغاز شده است همچنان تا برگزاری آیین نخلبرداری در سراسر استان یزد همزمان با لحظه شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در صحرای کربلا ادامه می یابد و سپس عزداران بعد از برزاری نماز مغرب و عشا خود را محیای مراسم شام غزیبان می نمایند که تا پاسی از شب ادامه دارد.

برپایه این گزارش، استان یزد دارای 10 شهرستان ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز، میبد و یزد و بیش از 800 روستا، بیش از دو هزار مسجد، بیش از 500 حسینیه، 50 امامزاده و بقاع متبرکه و بیش از هزار هیئت مذهبی است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha