جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بالصور/ إزالة الستار عن كتاب "رسالات سبحان" لسماحة آية الله السبحاني

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، بر لزوم گنجاندن آموزش قرآن در قالب واحدهای درسی دانشگاهی و تسلط دانشجویان بر قرائت و تجوید قرآن تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله سبحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم و برگزارکنندگان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفتند: برنامه آموزش قرآن کریم در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشجو در پایان دوران تحصیل خود با قرائت، مفاهیم و تجوید قرآن آشنایی پیدا کند.

ایشان افزودند: البته این امر نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت و تدریس تدریجی به دانشجویان است و باید فعالیت های گسترده و قوی در این زمینه انجام شود.

معظم له با ذکر این مطلب که خوشبختانه دانشگاه قم پیشرو در این مسیر است، اظهار کردند: پیشرو بودن در فعالیت های قرآنی از افتخارات مهم این دانشگاه به شمار خواهد آمد.

ایشان تصریح کردند: آموزش قرآن کریم باید به واحدهای درسی دانشگاه اضافه شود و استاد به گونه‌ای تدریس کند که پس از اتمام تحصیلات آکادمیک، دانشجویان قرآن را با رعایت اصول تجوید قرائت کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب پرداختند و گفتند: اگر بخواهیم جوانان را به عفاف و پاکی دعوت کنیم نباید سفره گناه را برای آنان فراهم آوریم.

ایشان در پایان نیز با اشاره با تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله قاضی تصریح کردند: مرحوم قاضی که موسس این دانشگاه بود انسانی واقعا و با اخلاص بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha