جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: امروز برخی چشم‌هایشان را روی توفیقات نظام اسلامی می‌بندند؛ در حالی که کارهای زیادی در سال‌های اخیر انجام ‌شده است و نباید از آینده ناامید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، به میزبانی مصلای نمازجمعه این شهر، با اشاره به حضور هزاران نفر از مردم کشورمان و مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) از سایر کشورهای جهان در آیین پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: رزمایش عظیم اربعین با توطئه‌های کور دشمنان کمرنگ نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه زیارت اربعین مسأله روز دنیای اسلام و بسیار مهم است، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین در حقیقت رزمایش شیعه است و امروز به‌خوبی عملی می‌شود.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه‌های شیعه است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند امروز مسأله اربعین بین‌المللی و حضرت امام حسین (ع) جهانی شده‌اند و یکی از نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته و باید شکرگزار آن باشیم، همین زیارت اربعین است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه نور اربعین با دشمنی دشمنان و توطئه‌های آنها هرگز کمرنگ نمی‌شود، عنوان کرد: دشمنان اسلام و شیعیان، امسال تلاش کردند تا با راه‌اندازی غائله عراق، مردم را از حرکت به سمت کربلای معلی منصرف کنند یا از شمار آنها بکاهند؛ اما در این توطئه نیز شکست خوردند.

وی تشریح کرد: حضور مردم در آیین پیاده‌روی اربعین کم‌رنگ نشده است و هر روز شاهد افزایش جمعیت زائران حسینی هستیم و باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه برخی از ایرانیان به‌صورت خانوادگی به سمت کربلا حرکت کرده و از این فرصت استفاده می‌کنند، گفت: موکب‌های مردمی در خدمت زائران اربعین قرار گرفته است و امروز همه وظیفه داریم سهم خود را در مانور بین‌المللی اربعین ادا کرده و به‌ موکب‌ها کمک مالی کنیم.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: مردم باید در زیارت اربعین سهیم و شریک شوند؛ چون جمعیت امسال در پیاده‌روی اربعین بسیار زیادتر از سال‌های گذشته است، باید خدمات‌رسانی خوبی با کمک مردم به زائران حسینی انجام شود.

وی گفت: برنامه روز اربعین در مرکز استان سمنان نیز باید باشکوه برگزار و فضای استان اربعینی شود و مردم بتوانند در آن شرکت کنند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تهاجم نظامی ترکیه به خاک سوریه اظهار کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا رسوای جهان و شکست‌خورده منطقه است؛ آمریکا از سوریه خارج شد و از افغانستان هم باید به‌سرعت خارج شود و از منطقه برود.

آیت الله شاهچراغی بیان کرد: ترامپ اعتراف کرده که برای ورود آمریکا به خاورمیانه هشت تریلیون دلار هزینه کرده و این عدد هنگفتی است؛ او امروز به اشتباه خود هم معترف می‌شود که نباید به این منطقه می‌آمده است.

وی ادامه داد: حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه جز ننگ، نفرت و لعن چیزی نصیب آنها نکرده است و آمریکا به همین خاطر از سوریه خارج می‌شود؛ اما ترکیه حمله نظامی خود را به این کشور آغاز کرده است و نمی‌گذارد مردم نفس راحتی بکشند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: مردم مظلوم سوریه چندین سال شهید و خرابی داده‌اند و هنوز نفس راحتی نکشیده، ترکیه تهاجم نظامی خود را به این کشور آغاز کرده است و مردم ایران این تهاجم ظالمانه را به‌شدت محکوم می‌کنند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدها نفر از جوانان خبره علمی کشورمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار تأکید داشتند که امید به آینده همواره باید تقویت شود؛ چراکه آینده خوبی پیش روی ایران اسلامی قرار دارد و باید به گذشته چهل ساله خود نیز افتخار کنیم.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: رهبری فرمودند برخی امروز تلاش می‌کنند تا منفی‌بافی را رواج دهند و در دل‌ها تخم ناامیدی بکارند و بگویند جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته کاری انجام نداده است.

وی تصریح کرد: به این افراد باید گفت پس کارهای انجام‌شده و پیشرفت‌های علمی و غیرعلمی را چه کسی انجام داده است؟

امام جمعه سمنان ادامه داد: امروز برخی چشم‌هایشان را روی توفیقات نظام اسلامی می‌بندند؛ در حالی که کارهای زیادی در سال‌های اخیر انجام ‌شده است و نباید از آینده ناامید شد.

آیت الله شاهچراغی گفت: دلایل زیادی برای امید به آینده وجود دارد که یکی از آنها، وجود مبارک خود رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در کنار آن، ما مردمی وفادار، نیروهای مسلح جان‌برکف، جوانان نخبه و مستعد و ... داریم که همواره ما را به آینده امیدوار می‌سازند.

وی گفت: دست الهی همواره پشت انقلاب اسلامی بوده و آن را بیمه کرده است؛ مشکلات و سختی‌ها می‌گذرد اما انقلاب اسلامی باقی می‌ماند.

امام جمعه سمنان تذکر داد: کسانی که به مردم از درس ناامیدی می‌دهند، بدون شک ضدانقلاب هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha