پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم استفاده مدیران از پژوهش ها و تحقیقات موجود بیان داشت: رییس جمهور در سخنرانی خود به بحث تعطیلی اقتصاد و مشکلات اشاره کرد اما اگر واقعا از این علوم استفاده شود و نگرش های مدیران ما به سمت علمی شدن حرکت کند قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما متاسفانه در عرصه های مدیریتی کمتر به این مهم توجه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل هواشناسایی استان همدان، با بیان این که در اسلام توجه به علم دارای اهمیت بالایی بوده است اظهار داشت: تاسیس اولین رصد خانه توسط خواجه نصیر طوسی و توجه دیگر بزرگان در طول تاریخ اسلام به علوم مختلف نشان دهنده توجه دین اسلام به علم آموزی می باشد.

وی افزود: توجه به شرایط اقلیمی در قرون مختلف بسیار مورد توجه بوده است اما متاسفانه بعد از حمله مغول ها، علومی که در حوزه تدریس و بررسی می شده است کمتر به آن بها داده شده و پرداختن به علوم تجربی دچار افت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اکثر علومی که امروز از آن ها استفاده می شود علوم غربی است ابراز داشت: با توجه بیشتر، نسبت به بخش های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی انتظار رسیدن به دستاوردهای بزرگ درداخل کشور دور از ذهن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اهمیت امور پژوهشی زمانی معلوم می شود که مدیران و مسئولان در برنامه ریزی های خود با عمل به آن تاثیر کارهای پژوهشی را مشاهده کنند.

امام جمعه همدان این عرصه را پشتوانه کارهای عظیم مدیریتی خواند و ابراز داشت: یکی از نواقصی که با آن مواجهیم این است که در عرصه های مدیریتی کشور علمی برخورد نمی کنیم در حالی که توجه به این علم برای کشاورزی و اقتصاد ما بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مدیران از پژوهش ها و تحقیقات موجود بیان داشت: رییس جمهور در سخنرانی خود به بحث تعطیلی اقتصاد و مشکلات اشاره کرد اما اگر واقعا از این علوم استفاده شود و نگرش های مدیران ما به سمت علمی شدن حرکت کند قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما متاسفانه در عرصه های مدیریتی کمتر به این مهم توجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود آن که هواشناسی علمی است که انتها ندارد اما یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد عدم آشنایی و ارتباط اندک مردم با این سازمان و اهمیت آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha