پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیعیان میشیگان: افزایش روز افزون نیاز به روحانیون دینی در آمریکا

حوزه/ حجت الاسلام قزوینی که یک حوزه علمیه شیعی با نام حجه در دیربورن راه اندازی کرده، معتقد است که رشد اسلام در آمریکا، نیاز به هدایت دینی و پرورش روحانیون مسلمان با درک فرهنگی و زبانی  را بیشتر ساخته است.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از startribune، حجت السلام محمد قزوینی امام جماعت مسجد دیربورن هایتز در ایالت میشیگان آمریکا، که آموزش های دینی را در مدرسه حوزه علمیه قم کسب کرده معتقد است که نیاز به روحانیون مسلمان در فضای رو به رشد اسلام در آمریکا محسوس است.

وی معتقد است که تعداد رو به افزایش مسلمانان آمریکا خواستار دستورالعمل های اسلامی از روحانیونی است که زبان آنان را بفهمد و از نظر فرهنگی درک شان کنند. و نیاز به امامان جماعت در مساجد مختلف آمریکا رو به افزایش است.

 حجت الاسلام حسن قزوینی که رئیس موسسه اسلامی آمریکا میباشد می گوید: در بسیاری از ایالات آمریکا مساجدی هستند که فاقد امام جماعت کاربردی می باشند که قادر باشد مسئولیت های مذهبی را به عهده بگیرد یا حتی انگلیسی صحبت کند.

وی که به همراه پسرش یک حوزه علمیه در دیربورن راه اندازی کرده می گوید: من به این نتیجه رسیدم که یک راه حل این است که به جای انتظار کشیدن، خودمان حوزه علمیه تشیع را در آمریکا راه اندازی کنیم.

حوزه علمیه الحجه ، جدیدترین مدرسه اسلامی تشیع می باشد که هدف آن برطرف کردن نیازهای تبلیغاتی و هدایت دینی شیعیان در ایالات متحده  آمریکا محسوب می شود.

این حوزه علمیه کار خود را از پاییز 2017 با 35 دانش پژوه آغاز کرد. و اکنون نزدیک به 400 محصل دینی دارد که برخی از آنان به صورت حضوری در کلاس ها شرکت کرده و برخی دیگر نیز با تماشای فیلم های ضبط شده به صورت آنلاین یا زنده از کلاس های درس این حوزه بهره مند می شوند. علاوه بر قزوینی چهار مربی دیگر نیز در این مدرسه دینی فعالیت دارند.

به گفته قزوینی که عراقی تبار می باشد، اگرچه دانشجویان این مدرسه از 25 کشور مختلف می باشند اما تاکید آنان بر توسعه فعالیت هایشان در آمریکای شمالی است و قصد دارند قدرت امامان جماعت، محققان و سخنرانان دینی را در این منطقه افزایش دهند.

 آلیا بززی ، 32 ساله ، طراح گرافیک و  از طلاب حوزه علمیه می گوید:  یک امام جماعت باید دانشمند، قابل احترام و دلسوز باشد و به زبان مردمش صحبت کند. من که در آمریکا زندگی می کنم باید زبان انگلیسی را بلد باشم و نبایستی به عربی سخن بگویم. باید به روز باشم و اطلاعات درباره اوضاع جهان داشته باشم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha