سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طلاب

حوزه/ قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم، وظیفه خود می‌داند از اقدامات انقلابی و ارزشمند حضرتعالی و همکاران تان در مدت کوتاه تصدی منصب ریاست قوه قضاییه، بخصوص مبارزه قاطع و بی اغماض با مفسدین اقتصادی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و نیز فعال کردن معاونت ارشاد قوه قضائیه که با وجود همه فشارها به راه خود ادامه می‌دهد، تشکر نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم در نامه ای به رئیس قوه قضائیه، ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت ها، پیشنهاداتی نیز ارائه کرد که متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی «دام عزه»

ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، درست زمانی که یکی از اساسی ترین ارکان انقلاب، در گام دوم خویش نیاز به روحی تازه داشت، حضور شما در صدر قوه قضاییه، امیدها را به تسریع حرکت به سمت آرمان‌ها، بیشتر کرد. مساله ای که می‌توان از عصبانیت دشمنان، آن را به خوبی درک کرد.

حکم امید بخش و جهت دار مقام معظم رهبری؛ حضورامید بخش شما در این منصب همراه با ارائه سند تحول قضایی، انتصابات ارزشمند، و قاطعیت حضرتعالی در بیان مواضع انقلابی و ولایی، نوید نفسی تازه، انگیزه‌ای مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز را در دوران جدید می‌دهد.

قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم، وظیفه خود می‌داند از اقدامات انقلابی و ارزشمند حضرتعالی و همکاران تان در مدت کوتاه تصدی منصب ریاست قوه قضاییه، بخصوص مبارزه قاطع و بی اغماض با مفسدین اقتصادی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و نیز فعال کردن معاونت ارشاد قوه قضاییه که با وجود همه فشارها به راه خود ادامه می‌دهد، تشکر نماید. در ضمن نکاتی را در جهت پویایی هر چه بیشتر دستگاه قضایی به محضر حضرتعالی تقدیم می‌شود:

۱. سند تحول قضایی با تعیین زمان بندی مورد نظر مقام معظم رهبری و نیز مشخص نمودن مسئولین اجرائی هر یک از اجزای آن، در دسترس عموم و به خصوص کارشناسان قرار گیرد تا مطالبه گری در این امر را که بزرگترین امر به معروف است تسهیل کند.

۲. توجه به گسترش عدل و احیای حقوق عامه و نیز آزادی‌های مشروع را که در صدر توصیه‌های محتوایی مقام معظم رهبری به حضرتعالی است از اهم اولویت‌های قرار گیرد و برنامه های حضرتعالی در این جهت به اطلاع عموم برسد. چراکه در این شرایط سخت جنگ اقتصادی و فرهنگی که موجب افزایش فشار بر روی مردم است، بازیابی اعتماد و دلگرمی مردم یعنی ولی نعمتان این انقلاب، از مهمترین خدمات به انقلاب اسلامی است.

۳. مقام معظم رهبری فرمودند: «اداره کشور متوقف بر مبارزه با فساد است... ت. این همه کار خوب در کشور دارد انجام می‌گیرد، اما وجود فساد، بعضی از آنان را خنثی می‌کند. » امروز که افتخار و امکانات مبارزه با فساد در اختیار شما قرار گرفته است، اولا (همانطور که از حضرتعالی انتظار می رود) در هیچ سطحی «ملاحظه این و آن را نکنید. » چراکه عمل به مرّ قانون در برخورد با مفسدین مورد انتظار همگانی است و قوه قضاییه انقلابی به تعبیر مقام معظم رهبری قوه ای است که «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی» عمل می‌کند. ثانیا (همانطور که مستحضرید) لازمه قطعی این برخوردها، فشارها و ناراحتی برخی افراد و جریانات –حتی برخی دوستان- خواهد بود؛ لذا «لَا تَأْخُذْکَ فِی اللَّهِ‏ لَوْمَةُ لَائِم‏».

۴. علی رغم وجود قانون (ماده ۳۵۱ آیین دادرسی کیفری، ماده ۷۳ و ۱۹۰ آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، و...) دسترسی به پرونده‌های قضایی و اخذ رونوشت از مفاد پرونده برای افراد وابسته به پرونده امری دشوار و بعضا ناممکن است. طبق نظر کارشناسان، دسترسی افراد به پرونده ها، بسیاری از تخلفات قضایی و نیز هزینه‌های دادرسی را کاهش خواهد داد.

۵. قطار حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی، امروز در ایستگاه تشکیل دولت اسلامی متوقف شده است؛ دولت اسلامی که شامل دستگاه قضایی نیز می‌شود، می تواند با بالابردن نظارت بر اسلامی شدن قوای دیگر نیز تاثیر وافری داشته باشد؛ لذا جدیت در پاک سازی دستگاه قضایی و نیز تنظیم سازوکار مناسب برای نظارت شفاف بر قوای دیگر، گامی بزرگ در تحقق تمدن اسلامی و انشاالله ظهور حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) خواهد بود.

۶. تاثیر رو به افزایش فضای مجازی بر روی زندگی مردم و نیز حکومت ها، از چشم دشمنان دور نبوده است، بلکه به واسطه قابلیت های متعدد فضای مجازی، آن را بستری مناسب برای رسیدن به مقاصد شوم خود می دانند و در صدد توسعه آن هستند. اظهار نظرهای نفاق آلود، مبهم و چند پهلو که -ممکن است با قوانین موجود، به تنهایی جرم محسوب نشود، اما در ضمن یک جریان سازمان یافته، فضای ارزشی و دینی جامعه را مورد تهدید جدی قرار می دهند. لذا درخواست توجه جدی به جرائم سازمان یافته در فضای مجازی و نیز بازنگری و تکمیل قوانین جرم‌انگاری در حوزه رسانه و فضای مجازی را داریم.

۷. کار رسانه ای، در زمینه‌هایی همچون پاسخ گویی به شبهات، نمایش دادن فعالیت‌های انجام شده، حرکت های تهاجمی در زمینه فساد زدایی، اصلاح تصویر نقش بسته از قوه قضائیه در اذهان مردم و...، همان طور که مورد توجه حضرتعالی بوده است، بیش از پیش در دنیای رسانه امروز، باید مورد توجه جدی دستگاه قضایی قرار گیرد.

در پایان توفیقات روزافزون حضرتعالی را، در تمام سطوح مسئولیت، از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha