جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌ الله محسن اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ۳۵۰ شخصیت برجسته از بیش از ۹۰ کشوراسلامی و غیراسلامی در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی، امروز یکشنبه ۱۹ آبان در نشست خبری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: ۳۵۰ شخصیت برجسته از بیش از ۹۰ کشوراسلامی و غیراسلامی در سی وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی حضور خواهند داشت.

وی افزود: از معاون رئیس‌جمهور، وزیر، مفتی و دانشجو گرفته تا هنرمندان و بانوان و همه اقشار در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: بخش عظیمی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس امسال وحدت اسلامی از جوانان هستند.

وی با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در مسیر دستیابی به وحدت، جریان‌های وحدت‌گرا با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران جریان دست بالا در جهان اسلام را در اختیار دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران که حقیقتا مرکز اصلی جهان اسلام است موفق شد در برابر جریان تکفیر و آتش‌افروزی در جهان اسلام، پیروز میدان باشد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام جریان تکفیر را نه تنها به گوشه رینگ برد بلکه آن را به صورت کامل شکست داد، تاکید کرد: امروز ما نیازی نداریم ثابت کنیم که تکفیر خلاف اسلام و وجدان بشری است چراکه این موضوع برای تمام جوامع اسلامی به عنوان یک اصل اساسی، پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه ما توانستیم گفتمان وحدت را به عنوان یک گفتمان جدی و عملیاتی در جهان اسلام گسترش دهیم، تصریح کرد: امروز جریان وحدت صرفا یک جریان شعاری نیست بلکه یک جریان عینی و میدانی است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز با شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار ما شاهد یک جریان میدانی و با استقامت هستیم، گفت: جریان مقاومت امروز گسترده‌ترین پایگاه در میان جوانان اسلامی است. اگر به ما اجازه می‌دادند در مکه مکرمه جوانان جهان اسلام را جمع کنیم یقین بدانید ده‌ها میلیون جوان در آنجا گرد هم می‌آمدند و یکپارچه بانگ مقاومت را به صدا درمی‌آوردند و آمادگی خود را برای شهادت و دفاع از فلسطین ابراز می‌کردند. آمریکا به دست نشاندگان خود در عربستان اجازه دهد ما این فراخوان را انجام دهیم

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha