یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مدیران حوزه و اوقاف

حوزه/ نشست مشترک مدیران مدارس علمیه و مسئولان اوقاف و امور خیریه مازندران با هدف شناسایی و احیاء موقوفات حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان با مدیران اوقاف، وقف را یکی از پشتوانه مهم حوزه های علمیه در ادوار مختلف تاریخ معرفی کرد و گفت: بسیاری از مدارس در گذشته با بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره می شده است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مستقل بوده اند، افزود: علیرغم نقش این مراکز مهم دینی در جامعه اسلامی، به ویژه در چهار دهه اخیر، همواره استقلال این مراکز مهم دینی حفظ شده است.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که متأسفانه در طول تاریخ به دلایف مختلفی بسیاری از موقوفات حوزه های علمیه به فراموشی سپرده شده است، گفت: خوشبختانه در طول سال های اخیر با تلاش های بزرگان حوزه و مسئولان اوقاف یک عزم جدی برای شناسایی و احیاء این موقوفات به وجود آمده است.

معاون حوزه علمیه مازندران، نشست های مشترک میان اوقاف و مدیران مدارس علمیه را فرصت مناسبی برای احیای موقوفات حوزه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی سال های اخیر به نتایج مناسبی در این بخش رسیده ایم که موجب تقویت حوزه های علمیه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود نیازمند حمایت و پشتیبانی است، تصریح کرد: وقف به عنوان یک ظرفیت مهم دینی می تواند پشتیبان بسیار مناسبی برای برنامه های حوزه باشد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که خوشبختانه یک همکاری خوبی میان اوقاف و حوزه علمیه به منظور شناسایی و احیاء موقوفات حوزه وجود دارد، خاطرنشان کرد: تقویت و استمرار این نشست ها می تواند در احیاء کامل این موقوفات نقش آفرین باشد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیان همواره نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه ایفا کرده اند، گفت: در حال حاضر روحانیان و طلاب می تواند در عرصه تبلیغ احکام وقف در جامعه بسیار اثرگذار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha