پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با استاندار قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه در منطقه شمال شهر قزوین می توان ۳ حوزه علمیه جدید به همراه مسجد ساخت، گفت: انجام این مهم می تواند در افزایش کمی وکیفی حوزه های علمیه استان و اجرای برنامه های فرهنگی هدفمند تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز در جلسه ای با استاندار قزوین گفت: حوزه قزوین به عنوان حوزه  شاخص در کشور شناخته شده و نزدیک به یک هزار طلبه در حوزه های استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرحوزه علمیه قزوین بیان کرد: علمای این شهر با بینش قوی که داشتند توانسته اند حوزه های علمیه فاخر و ارزشمندی را بسازند که امروز مکانی جذاب برای گردشگران به شمار می روند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه با توجه به توسعه قزوین در مناطق جدید ساخته نشده اند، اظهارکرد: این موضوع آسیب زاست، به همین دلیل باید با احداث حوزه های علمیه جدید این معضل را برطرف کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه در منطقه شمال شهر قزوین می توان ۳ حوزه علمیه جدید به همراه مسجد ساخت، افزود: انجام این مهم می تواند در افزایش کمی وکیفی حوزه های علمیه استان و اجرای برنامه های فرهنگی هدفمند تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در رابطه با مدرسه علمیه برادران شهرستان آبیک بیان کرد: این مدرسه با ۲۰ طلبه در حال حاضر زیر نظر مدرسه مدرسه سردارین قزوین است که امیدواریم بتوانیم در سال جاری رسما این مدرسه را از نظر توسعه فضای آموزشی ارتقاء ببخشیم.

در این جلسه، معاونین حوزه استان و مدیران مدارس علمیه قزوین گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها ارائه دادند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha