پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام عابدینی

امام جمعه قزوین درباره اقدامات پژوهشی و علمی که باید توسط حوزه های علمیه، ائمه جمعه و سایر نهادهای مختلف انجام شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید توسط حوزه های علمیه و سایر نهادها پس از انجام مطالعات و پژوهش، در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز  در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد گفت: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید که در آفرینش آسمان و زمین و در آمد  و شد شب و روز آیاتی است که اگر این آیات در امتداد یکدیگر قرار بگیرند مجموع آنها نشانه هایی  را تشکیل می دهند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با اعمال درست و تفکر لازم در زمینه های مختلف به سمت نشانه ها حرکت کنیم، این نشانه ها ما را به سمت خدا می کشاند و بدین وسیله می توانیم در باورهای دینی از جمله توحید، معاد،عدالت و نبوت و امامت  به یقین برسیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه البته این آیات برای هر شخصی نشانه نیستند و فقط برای أُولِوالالْبَاب نشانه هستند و آنها را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار کرد: اولوا الباب کسانی هستند که در هر حالتی از ذکر و یاد خداوند فاصله نمی گیرند و در تمامی اقدامات آنها از جمله تحقیق ،تفکر و پژوهش ذکر و یاد خداوند متعال مشاهده می شود .

وی به با بیان روایتی از حضرت علی (ع) تصریح کرد: امام علی (ع) می فرمایند که قلب را باید با ذکر عمران و آبادانی کرد و با قلبی که در آن یاد خداوند نباشد نمی توان پژوهش و تفکری اثرگذار و مطلوب را حتی با رعایت استانداردهای لازم علمی در جامعه مشاهده کرد.

امام جمعه قزوین با بیان مثال هایی درباره کسانی که با ذکر خداوند تولیدات بزرگ علمی را خلق کردند، افزرود: کتاب المیزان در حوزه تفسیر قرآن، کتاب الغدیر علامه امینی، تولیدات علامه مجلسی از جمله بحار الانوا ر -مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی و سایر کتب دینی همه نشان گر این هستند که قبل از تحقیق و پژوهش برای ماندگاری و تاثیرگزاری این تولیدات ذکر و یاد خداوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه قزوین در باره اقدامات پژوهشی و علمی که باید توسط حوزه های علمیه، ائمه جمعه و سایر نهادهای مختلف انجام شود، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید توسط حوزه های علمیه و سایر نهادها پس از انجام مطالعات و پژوهش، در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به  جایگاه ا ئمه جمعه در کشور، خاطرنشان  کرد: در ایران اسلامی نزدیک به ۹۵۰ پایگاه نماز جمعه وجود دارد که این پایگاه ها می توانند  با یک تقسیم بندی مناسب، یک مجموعه عظیم پژوهشی را در کشور به وجود آورند و مشکلات زیادی را برطرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha