چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه پلدشت

حجت الاسلام طالبی گفت: ظلمت همه جا مایه پراکندگی و تفرقه صفوف است، ستمگران، بدکاران و آلودگان به گناه و منحرف حتی در مسیرهای انحرافی خود غالباً وحدت ندارند و با هم در حال جنگ هستند و از آنجا که سرچشمه همه نیکی‌ها، ذات پاک خداست فقط یک هدف را باید دنبال کرد و آن راه حق و صراط مستقیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام وحید طالبی، امروز در همایش قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پلدشت که در مدرسه علامه طباطبایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم از بزرگترین معجزات پیامبر اسلام و کلام خدای متعال است که تا روز قیامت جاودانه و ابدی خواهد ماند.

وی افزود: در قرآن کریم آیات متعدد داریم که بر این مطلب دلالت می‌کنند و به عنوان نمونه در سوره اسراء خدای متعال می‌فرماید: اگر همه جن و انس جمع بشوند باز هم نمی‌توانند مثل قرآن کتابی بیاورند و همه بشر با همه امکانات از آن عاجز هستند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به اعجازِ فصاحت و بلاغت قرآن کریم، گفت: اعجاز و فصاحت قرآن کریم در حد اعلا است و در زمان پیامبر (ص)، قریش می‌خواستند با آن مقابله کنند و نتوانستند.

وی ادامه داد: اعجاز انسانی، معنوی و مادی نزول قرآن، در یک جمله جمع شده است و آن خارج کردن انسان از ظلمت‌ها و هدایت به سمت نور است، قرآن انسان را از ظلمت جهل به نور دانش، از کفر به ایمان، از ستمگری و ظلمت به عدالت و انصاف، از فساد به صلاح، از گناه به پاکی و تقوی، و از پراکندگی و تفرقه و نفاق به وحدت و اتفاق دعوت می‌کند.

حجت الاسلام طالبی بیان داشت: در آیات قرآن نور که به صورت مفرد در مقابل ظلمات که جمع می‌باشد، آمده، اشاره به این است که همه نیکی‌ها، پاکی‌ها، ایمان، تقوا و فضیلت در پرتو نور توحید یک حالت وحدت و یگانگی به خود می‌گیرند و همه به یکدیگر مربوطند و در پرتو آن یک جامعه واحد و یک پارچه و پاک از هر نظر ساخته می‏شود.

وی اضافه کرد: اما ظلمت همه جا مایه پراکندگی و تفرقه صفوف است، ستمگران، بدکاران و آلودگان به گناه و منحرف حتی در مسیرهای انحرافی خود غالباً وحدت ندارند و با هم در حال جنگ هستند و از آنجا که سرچشمه همه نیکی‌ها، ذات پاک خداست فقط یک هدف را باید دنبال کرد و آن راه حق و صراط مستقیم است.

امام جمعه پلدشت در پایان گفت: جوانان توجه کنند که نزول قرآن و بعثت پیامبر اسلام(ص) برای این است که زندگی و عقاید خودمان را نورانی کنیم و با خروج از راه‌هایی که انسان را به ظلمت می‌رساند، خود را به خدای متعال برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha