جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام سبحانی نیا

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: قاریان قرآنی بهترین مروّجان و اشاعه دهندگان کلام الهی در جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، در حاشیه برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: سعادت دنیوی و اخروی انسانها در عمل کردن به آیات نورانی قرآن است و کسی که به اندازه درجه و فهم خود از این کتاب الهی می تواند بهره مند شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ قرآنی از قرائت تا تدبر و عمل به قرآن در جامعه از برکات مهم انقلاب اسلامی است و بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از این کتاب آسمانی برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قرآن کتاب انسان ساز و ارائه دهنده برنامه دنیوی و اخروی است و با بهره گیری و انس بیشتر با مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را به خوبی فراهم می کند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: قاریان قرآنی بهترین مروّجان و اشاعه دهندگان کلام الهی در جامعه هستند.

وی ادامه داد:به طور کلی فعالیت های قرآنی یکی از اصول واقدامات ارزشی و دینی است که خوشبختانه در سراسر کشور و بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه ویژهای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز قاریان برجسته قرآنی در میان کشورهای مختلف حائز رتبه های خوبی شده‌اند که جای شکرگزاری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: همه طلاب حوزه های علمیه باید یادگیری جدی قرآن کریم در رشته های تجوید، قرائت، صوت و لحن، ترتیل و مفاهیم را در اولویت نخست خود قرار دهند تا مهارت قرآنی آنها ارتقاء یابد.

قزوین را به عنوان پایتخت فعالیتهای قرآنی قرار دهیم

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: همانطور که این شهر دارالمومنین، پایتخت خوشنویسی است، باید تلاش نماییم که این شهر را پایتخت فعالیتهای امور قرآنی قراردهیم ،چرا که حوزه علمیه قزوین در این عرصه پتانسیل بی نظیری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha