شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه آمل

حوزه/ حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از معارف قرآنی فاصله گرفته است، گفت: حوزه به عنوان پرچم دار نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه باید در جهت تقویت مفاهیم قرآنی در جامعه گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مرتضوی، امام جمعه آمل، امروز در مراسم آغاز به کار نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه شمال کشور، در آمل با اشاره به جایگاه والای قرآن در نظام الهی، گفت: کلام الهی عامل تعالی و رشد بشر است.

وی با بیان این که انس با کلام الهی انسان را به اوج خواهد رساند، افزود: در مقابل فاصله گرفتن از این کلام روح بخش انسان را در مسیر انحراف و نابودی قرار خواهد داد.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از معارف قرآنی فاصله گرفته است، بیان داشت: حوزه به عنوان پرچم دار نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه باید در جهت تقویت مفاهیم قرآنی در جامعه گام بردارد.

امام جمعه آمل با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مشکلات جامعه اسلامی دوری از مفاهیم قرآنی است، گفت: مشکلات و بحران هایی که در حال حاضر در کشورهای اسلامی منطقه دیده می شود نتیجه فاصله گرفتن از قرآن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که انسان با انس با مفاهیم ناب و تعالی بخش قرآنی به سعادت و رستگاری واقعی خواهد رسید، افزود: اگر امروز جامعه غرب این گونه در باتلاق فساد و بی اخلاقی در حال دست و پا زدن است به دلیل دوری از مفاهیم ناب دینی است.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه سخنان خود حوزه های علمیه باید به نقش و رسالت خود در تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه عمل کنند، ادامه داد: طلاب جوان حوزه نباید لحظه ای از مفاهیم ناب قرآنی فاصله بگیرند.

امام جمعه آمل با بیان این که کلام الهی هدایت گر و تعالی بخش است، افزود: اگر مفاهیم قرآنی به طور دقیق در جامعه تقویت شود از همه هجمه ها و توطئه های دشمنان مصون خواهیم ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه اقدام بسیار ارزشمندی است که باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم این مسابقات وبرنامه به رونق و تقویت فعالیت های قرآنی در حوزه کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید براین که امروز دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) برای ضربه زدن به دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی هم قسم شده اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی مراکز دینی و حوزوی و کسانی که تریبون های تبلیغی در اختیار دارند باید در جهت تقویت دین و ارزش های الهی در جامعه هر چه در توان دارند به کار گیرند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha