شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر سعید نمکی-وزیر بهداشت

حوزه/ وزیر بهداشت، «روحانیت» و «رسانه‌ها» را برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه به یاری طلبید و القای ناامیدی را خیانت به ملت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیوع افسردگی و بیماری های روحی و روانی در جامعه و کمبود تخت های بیمارستانی بیماران روحی روانی، زنگ خطری بود که دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از بخش موقوفه نظام مافی بیمارستان روانپزشکی رازی شهرستان ری، برای مسئولان و متخصصان عرصه سلامت و امور اجتماعی به صدا در آورد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برای من به عنوان وزیر بهداشت تلخ است که بگویم نیازمند افزودن تخت بستری بیماران اختلال روانی هستیم و این نشان می‌دهد که در برخی عرصه‌ها خوب کار نکردیم. امروز همه مسئولان کشور باید به فکر سلامت روح و روان جامعه باشند و این کار تنها در وزارت بهداشت محقق نمی‌شود.

دکتر نمکی همچنین «روحانیت» و «رسانه‌ها» را برای ایجاد شدی و نشاط در جامعه به یاری طلبید و تصریح کرد: باید شادمانی و نشاط را به جامعه برگرداند و کسی نباید دلمردگی و ناامیدی را به جامعه القا کند؛ این القا خیانت به ملت است.

اجرای طرح «تبلیغ بالینی»

اجرای طرح «تبلیغ بالینی» توسط گروه های جهادی تبلیغی روحانیون، در بینارستان های برخی استان ها در حال اجراست.

در قالب این طرح، طلاب و روحانیون آموزش دیده با حضور در بیمارستان ها، ضمن عیادت و دلجویی از بیماران، به درمان معنوی آنان می پردازند.

طرح «تبلیغ بالینی» در صورت حمایت مسئولان به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می تواند بسیاری از دغدغه های وزیر بهداشت و متولیان حوزه سلامت روح و روان را برطرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha