دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
9 دی

حوزه/ مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان گفت: ملت مسلمان ایران باید در همه صحنه ها با تأسی از این دو عاملِ پیروزی یعنی وحدت و تبعیت از ولایت فقیه در جهت حفظ و اعتلای این نظام حرکت نمایند.

خانم مریم میرکریمی، به مناسبت فرا رسیدن نهم دی، در با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، بیان کرد: نهم دی سال ۸۸ یکی از عرصه های تجلی روح همبستگی و بصیرت ملت شهید پرور و خداجوی ایران اسلامی است.

وی حماسه نه دی را روز بلوغ فکری نظام اسلامی نامید و افزود: بی شک خالق حماسه ماندگار نه دی، ملت بزرگ ایران است که با الهام از امدادهای الهی موفق شد با حضور بهنگام و در صحنه و با شوری متکی بر شعور و بصیرت انقلابی، بزرگ ترین و پیچیده ترین توطئه دشمنان تاریخ را درهم شکست.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مومن در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) "اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جای آورده شود باز هم کم است".

میرکریمی نهم دی ماه را شروع یک حرکت و فرهنگ با نام "عزت خواهی" دانست و خاطرنشان کرد: بی شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم ایران با ولایت فقیه نبود، آتش فتنه به این زودی ها خاموش نمی شد و پیامدهای منفی بیشتری را برای کشور بدنبال داشت؛ لذا ملت مسلمان ایران باید در همه صحنه با تاسی از این دو عاملِ پیروزی یعنی وحدت و تبعیت از ولایت فقیه در جهت حفظ و اعتلای این نظام حرکت نمایند.

وی در ادامه به بیان روش های رویارویی با توطئه های دشمنان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین روش ها، شناخت راه حقیقی توحید و داشتن راهبری امین و الهی و تبعیت از اوست، همچنین دشمن شناسی و داشتن بصیرت فکری و عملی از دیگر روش های  رویارویی با توطئه های دشمن است.

مدیر مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان در پایان از جمله وظایف حوزه های علمیه را فهم عمیق و حضور حداکثری درتبیین مبانی نظام و دفاع از آن دانست و اظهار کرد: یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه؛ شناخت نیازهای جامعه و پاسخ گویی به آنهاست.

میرکریمی اضافه کرد: در شرایط کنونی لازم است حوزه های علمیه در صحنۀ پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی در چارچوب اهداف امام خمینی(رحمه الله علیه) و رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha