دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم نکوداشت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه علمیه خراسان شمالی

حوزه/ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: امروز این کلام امامین انقلاب که آمریکا شیطان بزرگ است با خون شهید سلیمانی مهر تأیید خورد و بر همگان اثبات شد که نباید به دشمن اعتماد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سردار ابوالقاسم چمن، امروز در مراسم نکوداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که با شرکت حوزویان استان در بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی بار دیگر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا را به اثبات رساند، اظهار کرد: درواقع سردار سلیمانی با خون مطهر خود پای این کلام امامین انقلاب را امضا زد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب با خون شهدا سنددار شده است، افزود: امروز هم این کلام امامین انقلاب که آمریکا شیطان بزرگ است با خون شهید سلیمانی مهر تأیید خورد و بر همگان اثبات شد که نباید به دشمن اعتماد کنیم.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: باید از فرصت طلایی ایجادشده، برای تبیین ویژگی‌های انقلاب اسلامی در آستانه نخستین انتخابات در چله دوم انقلاب استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم این هم عهدی با شهید سلیمانی را در انتخابات پیش رو در عمل نشان دهند و این جمعیت میلیونی به پای صندوق‌های رأی بیایند تا بار دیگر حماسه‌ای از جنس شور و شعور رقم بخورد.

سردار چمن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت ویژه طلاب و حوزویان در خودسازی و انسان‌سازی، اظهار کرد: امام راحل فتح الفتوح را تربیت انسان‌ها دانستند؛ ازاین‌رو شما حوزویان باید از این فرصت طلایی برای خودسازی و جامعه سازی استفاده کنید.

وی با اشاره به ضرورت اداره جامعه از سوی خردمندان فهیم، اظهار کرد: در حدیث داریم که معصوم می‌فرماید: «انا لنحب من شیعتنا من کان عاقلا فهما...»؛ یعنی همانا ما دوست داریم از شیعیانمان، آنان را که عاقل‌اند و درک عمیق دارند.

سردار چمن اضافه کرد: عقل و فهم شرط اساسی تدبیر در زندگی فردی آدمی است، اگر انسان بخواهد یک فعالیت جمعی را در عرصه حیات اجتماعی شروع کند، حتماً برای مدیریت، راهبری و رهبری درست این فعالیت نیاز به عقل و خرد دارد.

وی با بیان اینکه تشکیلات اگر بر پایهٔ عقل و خرد ایمانی بنا گذاشته نشود، تشکیلاتی ایمانی نیست، خاطرنشان کرد: در تشکیلات ایمانی تک‌تک اعضا و رهبران آن باید متناسب با مسئولیت خویش دارای عقل و فهم باشند؛ زیرا هرچه مسئولیت بیشتر و گسترده‌تر باشد، نیاز به عقل و تدبیر عمیق‌تر و وسیع‌تر است که این نکته کلیدی باید مورد توجه همه طلاب و حوزویان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha