جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: زنجیره انتقام از این جنایت بین المللی تمام نشده و این زنجیره وقتی تمام می شود که جهان اسلام از حضور تروریست های آمریکایی پاک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، عنوان کرد: امروز ما نسل بزرگی از جوانان رشید داریم که برآمده از الگوی مالک اشتر هستند.

وی افزود: مالک اشتر نسل دو و سه بود که در عصر پیامبر(ص) درخشید و در کنار امیرالمومنین(ع) جهاد کرد، نام بلند عمار، ابوذر و سلمان در نهج البلاغه محدود آمده است، اما نام مالک اشتر در نهج البلاغه حداقل شش بار آمده است.

امام جمعه قم با اشاره به نامه های نهج البلاغه گفت: پنج نامه مولا در ارتباط با مالک اشتر بوده و ویژگی های این صحابه عظیم الشان بی شمار است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: مالک اشتر مرد معرفت و دانش و فضل و فضیلت بود، خطبه مالک اشتر در جنگ صفین هنگامی که خوارج تسلیم یک مذاکره ننگین شدند، خطبه کم نظیری بود.

وی تاکید کرد: مالک اهل اخلاق نیکو و خیرخواهی برای مردم بود و هنگامی که امیرالمومنین(ع) او را به مصر فرستاد، در نامه ای به مردم مصر نوشتند که مالک خیرخواه شماست.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: شجاعت بی نظیر مالک اشتر نیز از دیگر ویژگی های این شخصیت بود، طبق بیان مولا، مالک بر دشمنان ما شدید و تند و انتقام گیرنده بود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: بصیرت و بینش اجتماعی و سیاسی مالک اشتر نیز زبانزد بود، او هیچ گاه سقوط نمی کرد، آنجا که لازم بود سرعت بگیرد شتاب می گرفت، آنجا که لازم بود توقف کند توقف می کرد.

وی ابراز کرد: وقتی خبر شهادت مالک را به حضرت علی (ع) دادند، مولا تا چند روز محزون بودند و در وصف مالک فرمودند، شما چه می دانید مالک که بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در خطبه دوم نماز جمعه شهید سلیمانی را مظهر ایمان و اخلاص دانست و یادآور شد: او اهل عبادت و ذکر با خدا بود، اخلاق و ادب و تواضع و مهربانی نماد این شخصیت بود، شجاعت و انقلابی گری این شهید همان شجاعت مالک اشتر بود، سلیمانی گوش به فرمان رهبر انقلاب بود و او را حجت الهی می دانست.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: شهید سلیمانی مجسمه ایثار و مقاومت و شخصیتی بود که همه عمر را در خدمت اسلام سپری کرد، حکمت و عقل و فهم او همواره موردتاکید رهبر انقلاب بود، سلیمانی چهره بین المللی داشت، او به امت اسلام و به وحدت همه مذاهب اسلامی پایبند بود، سلیمانی از عقل راهبردی و استراتژیک برخوردار بود؛ او یک دیپلمات انقلابی و سیاستمدار شجاع بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در عرصه عملیات نظامی یک نابغه بزرگ بود، نابغه ای که از میان ده ها گزینه بهترین گزینه را برای غلبه به دشمن انتخاب می کرد.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای شهید سلیمانی در زمان فرماندهی سپاه قدس گفت: حمایت از رشد و اقتدار حزب الله لبنان، حمایت از مبارزات فلسطینی ها و پایه ریزی قدرت مقابله فلسطینی ها در مقابل اسرائیل، حمایت از ملت های مظلوم، شکست دادن جریان پرداخته آمریکا یعنی داعش و شکست دادن طرح خاورمیانه نو طرح های اشغالگران در تجزیه جهان اسلام از دستاوردهای این سردار رشید بود و امروز نیز آن را ادامه پیدا خواهد کرد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: مردم در تشییع پیکر این شهدا یک بار دیگر شکوه و عظمت خود را به رخ مستکبرین عالم کشیدند، با این حادثه خوی تروریستی آمریکا برای عالم روشن شد، پایه های دوستی ملت ایران و عراق مستحکم تر شد، عمق روح جهاد و مبارزه در میان امت اسلام بیشتر شد.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم یک کشوری به پایگاه های آمریکا حمله کرد و برای نخستین بار آمریکا از ملت ایران ضرب شستی دید که تا تاریخ، تاریخ است، آن را فراموش نخواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ترامپ بداند که 56 سال قبل امام(ره) در فیضیه فرمود که رئیس جمهور آمریکا منفور ترین شخص در میان ملت ما است، امروز نیز ترامپ و دولتمردان ستم پیشه آمریکا منفور ترین آدم ها در میان ملت های قهرمان هستند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: سازمان ملت و نهادهای بین المللی امتحان بدی دادند که در پرونده آن ها ثبت می شود، اروپایی ها هم در قصه برجام و هم در قصه شهادت شهید سلیمانی رفوزه شدند، کشورهای منطقه بدانند که ما با آن ها دشمنی نداریم، امروز طرف ما آمریکا است و هر کسی که با آمریکا در تهاجم به محور مقاومت همراهی کند، دشمن ما است.

وی ابراز کرد: مصوبه مجلس عراق راه خوبی را باز کرده و امیدواریم که مسیر اخراج آمریکایی ها از عراق دنبال شود، همه بدانند که راه سازش با تروریست های جهان بسته است و زبان آن ها زبان زور است.

عضو شورای عالی حوزه یادآور شد: زنجیره انتقام از این جنایت بین المللی تمام نشده و این زنجیره مقاومت وقتی تمام می شود که جهان اسلام از حضور تروریست های آمریکایی پاک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • #انتقام سخت IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    بنظرم می بایستی فرزندان و خانواده ژن خوب مسئولین مرفه بی درد ، دزد ، رانتخوار ، رشوه خوار و فاسد رو که از شانس خوب نظام بعضا دارای پاسپورت خارجی بوده ، دوتابعیتی می باشند و یا استثنائا از سربازی معاف شده یا با وثیقه از کشور خارج شده اند و یا حداقل به کوچه پس کوچه های کشورهای مستکبر غربی به بهانه تحصیل و یا بورسیه از آسمان افتاده شناخت کافی دارن ،مجهز به کمربند انتحاری کرده و روانه کاخ سفید و سایر منافع امریکا و متحدانشان در کشورهای غربی کنیم. تا بدین ترتیب دین خود، ،برادران پدران و پدر خانومشان را به کشور ادا نمایند.