شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احیاء تراث

حوزه/ شعبه احیاء تراث وابسته به حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام اعلام کرد پروژه فهرست بندی و تصویربرداری نسخه های خطی کتابخانه شیخ عبدالکریم خاقانی به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شعبه احیاء تراث وابسته به حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام اعلام کرد پروژه فهرست بندی و تصویربرداری نسخه های خطی کتابخانه شیخ عبدالکریم خاقانی به اتمام رسیده است.

حیدر عبدالباری مسئول بخش فهرست و تصویربرداری در این زمینه گفت: کتابخانه شید عبدالکریم خاقانی آثار خطی و علمی ارزشمندی را در خود جای داده است که بیشتر در زمینه فقه و اصول و علم رجال هستند و از گنجینه های نفیس خطی خاندان شیخ خاقانی به شمار می روند و آستان مقدس علوی نیز به خاطر تشکر و قدردانی از شیخ علی خاقانی و فرزندش شیخ حسن خاقانی لوح یادبودی را از طرف حرم مطهر به آنها اعطا کرد و نسخه های تصویربرداری شده را نیز بر روی لوح فشرده به آنها تقدیم کرد.

این پروژه در راستای تکمیل پروژه یکپارچه سازی فهرست ها و تصاویر نسخ خطی اسلامی به ویژه آثار مربوط به اهل بیت(ع) در کتابخانه های عمومی و خصوصی است که برخی از آنها نیز در کتابخانه های خاندان های علمی نجف اشرف موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha