شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی عصر امروز در جلسه اعضای شورای مشاورین حوزه علمیه قزوین با مدیر حوزه استان، گفت: امروز باید ابعاد مختلف ظاهری و معنوی قرآن کریم بیش از گذشته برای آحاد جامعه تبیین شود تا آنها برای یادگیری و قرائت این کتاب آسمانی رغبت بیشتری داشته باشند.

وی به برگزاری مسابقه حفظ سور مسبحات قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: این مسابقات مربوط به سوره های جمعه، حشر، صف، تغابن، حدید، اسرا که در قالب طرح مسبحات اجرا می شود و شرکت کنندگان بر اساس این سوره ها با ترجمه قرآن و مفاهیم آیات الهی آشنا می شوند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: شرکت کنندگان در این طرح به حفظ سوره هایی که با واژه  سَبِّحْ‌آغاز می شود می پردازند و با مفاهیم این سوره ها آشنا می شوند

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ضمن قدردانی از تلاش مسئولان معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین در رابطه با برنامه های قرآنی طلاب و اساتید، بیان کرد: این مسابقات از سویی طلاب علوم دینی را در مسیر قرآنی قرار داده و او را همواره درگیر آموزه های قرآنی می سازد و از سویی دیگر خود را مورد سنجش قرار می دهند.

یادآوری می شود، این مسابقات از روز 12 لغایت 22 برگزار و زمان آزمون کتبی و شفاهی نیز 23 بهمن در مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha