یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر / بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی (ره)

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در زمینه کارهای پژوهشی کارهای میدانی خوبی انجام گرفت، همچنین درسنامه های ولایت فقیه در مقاطع سطوح دو، سه و چهار تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی پیش از ظهر امروز نشست بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: برای اجرای هر نظریه، باید پشتوانه های علمی آن نظریه پیوسته به روز شود.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی آماده همکاری با مراکزی است که درباره ولایت فقیه کار می کنند، دوره های ضمن خدمت و آموزشی نیز در مباحث مختلف پیرامون نظریه ولایت فقیه در دفتر تبلیغات برگزار شده است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: ما با اولویت حوزه علمیه قدم هایی در جهت تثبیت نظریه ولایت فقیه در جامعه برداشتیم، برخی از برنامه ها مقطعی و برخی پیوسته بود که باید تکرار شود.

وی بیان کرد: در زمینه کارهای پژوهشی کارهای میدانی خوبی انجام گرفت، همچنین درسنامه های ولایت فقیه در مقاطع سطوح دو، سه و چهار تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث دولت سازی و حکمرانی به فعالیت های میز ولایت فقیه اضافه شده و از فضلای حوزوی انتظار می رود به این موضوعات بپردازند تا مباحث پیرامون دولت سازی و حکمرانی تبدیل به گفتمان رایج شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ابراز کرد: در قسمت پژوهش یک شبکه از نخبگان علمی در موضوع ولایت فقیه درگیر شدند، در حوزه فرهنگی تبلیغی نیز در استان های مختلف برای روحانیون و نخبگان و اساتید دانشگاه دوره های ولایت فقیه برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha