جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت: در زمینه گردشگری باید به نحوی برنامه ریزی شود که چهره تاریخی و معنوی قم در آن برای تمام گردشگران نمایان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: درآمد کشورهایی که به منابع طبیعی دل نبسته اند از درآمد کشور ما از فروش نفت بیشتر است.

دبیر شورای عالی حوزه با اشاره به احیای صنایع دستی افزود: احیای صنایع دستی مساله حیاتی است و لازم است در این وزارتخانه به صورت جدی دنبال و پیگیری شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری اضافه کرد: دراین رابطه لازم است عرضه صنایع دستی از بازارهای داخلی عبور کرده و به بازارهای بین المللی ورود پیدا کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان این که بسیاری از بناهای تاریخی کشور از ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری برخودار هستند، ادامه داد: میراث فرهنگی گذشتگان باید با مرمت و تعمیر، حفظ و به آیندگان منتقل شود.

وی با اشاره به رسالت های وزارت میراث فرهنگی گفت: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لازم است از فرصت حضور گردشگران خارجی برای از بین بردن سیاه نمایی های معاندگونه رسانه های غربی استفاده کند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: روندی در زمینه گردشگری طراحی شود که برخی دغدغه های افراد متدین کشور از حضور گردشگران خارجی از بین برود.

وی اضافه کرد: مردم کشورهای مسلمان برای سفر به ایران علاقه فراوانی دارند که می توان از این فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی و بازدید از اماکن تاریخی استفاده شود.

امام جمعه قم گفت: در زمینه گردشگری باید به نحوی برنامه ریزی شود که چهره تاریخی و معنوی قم در آن برای تمام گردشگران نمایان باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha