چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
باقریان

حوزه/ حجت الاسلام باقریان با ذکر خاطراتی از طرح های تبلیغی موفق و خلاقانه «خانه عالم سیّار» و دهکده فرهنگی تفریحی، گفت: با استفاده از ضایعات و بکارگیری نیروی انسانی در محدوده سنی راهنمایی تا دبیرستان، توانستیم آبگرمکن خورشیدی و توربین بادی بسازیم، همچنین، چرخ و فلک و اَلاّکلنگ ساختیم و تنها با لاستیک های فرسوده ۱۴ مدل مختلف از وسایل ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان حجت الاسلام مرتضی باقریان، صبح امروز در جلسه گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به خاطرات تبلیغی خود، اظهار داشت: استادی داشتم که می گفت اگر می توانستم لحظه ای زیر این بنا زندگی نمی کردم و همان موقع طرح «خانه سیار عالم» را در ذهنم پرورش دادم و تحقیق کردم و کانکس هایی که بلااستفاده بودند را از اداره فنی حرفه ای گرفتم، اما متأسفانه تایرها را برداشتند و آنچه که می خواستیم نشد و به هر حال چهل روز را در منطقه ای سپری کردم و تجربه ای شد.
وی افزود: مستندانی از اقدامات اولیه تهیه کردم تا اینکه توانستم از استاندار قم در آن زمان ۳۰ میلیون تومان اعتبار کاغذی برای طرح بگیرم و همین دستمایه ای برای شروع طرح شد و در همایش شناسایی و حمایت از طرح های نو تبلیغی و اولین همایش نوآوری های تبلیغی رتبه برتر را کسب کرد و مقام دوم کشوری فراخوان ایده های نو را هم به خود اختصاص داد.
مسئول گروه تبلیغی پیک هدایت با اشاره به مشقات ساخت دستگاه طرح مبلغ سیار، اظهار کرد: ابتدا از دستگاه های مختلف درخواست ساخت و تهیه دستگاه را داشتم که قول هایی هم گرفتم، اما نهایتاً هیچ ارگانی دستگاه را برای ما تهیه نکرد تا اینکه خودم برای ساخت دستگاه اقدام کردم و با همکاری یک شرکت مهندسی موفق به طراحی و ساخت اکثریت قسمت های دستگاه شدم.
حجت الاسلام باقریان با بیان اینکه وقتی دستگاه آماده شد، برای نظرسنجی از طلاب و اساتید و مسئولان اقدام کردم، ابراز داشت: بسیاری از مسئولان طرح را به مسخره می گرفتند، اما ناامید نشدم و ادامه دادم. 
مسئول گروه تبلیغی پیک هدایت افزود: با ماشینی که با مشکلات فراوان تهیه کردم به نقاط مختلف کشور می رفتم و با جوانان درباره مشکلات مختلف مشاوره می کردم تا اینکه روزی در یکی از روستاهای شمال کشور، امام جماعت آن روستا به ما اخطار داد که از روستا خارج شوم و وقتی به جنگل رفتم در آنجا دوربین سازمان تبلیغات به صورت تصادفی سراغ ما آمد و این نوع از تبلیغ، رسانه ای شد و همین سبب تبلیغ بیشتر برای کار ما شد.
 بعد از برگشتن از شمال و با تجربه ساخت یک دستگاه، این بار چند دستگاه راه اندازی کردم و با کمک چند تن از دوستان و با همکاری شهرداری رفسنجان در مکان های تفریحی شهر به کار تبلیغ سیار مشغول شدیم و گروه های تبلیغی مستقلی شکل گرفت که با مردم از قشرهای مختلف سر و کار پیدا کردند که این تنوع از مخاطب را  نمی توانستند در مساجد و مکان های مذهبی پیدا کنند.
حجت الاسلام باقریان ادامه داد: تیم ما تخصص چندانی در امور تربیتی و مشاوره نداشت، اما به مرور زمان با مشکلات مختلف مردم آشنا شدیم و مهارت هایی کسب کردیم که الان برخی از همکاران آن زمان ما دارای تحصیلات دکترای مشاوره و دکترای حقوق هستند، برخی در صدا و سیما مجری برنامه هستند و بعضی هم مستندساز شده اند.   
وی با بیان اینکه در مسیر کار تبلیغی خود علیرغم وجود مشکلات فراوان، همواره دست عنایت خداوند و امدادهای الهی را مشاهده می کردیم، گفت: چند بار در شرایط دشوار و در اوج سختی ها، اتفاقاتی برایم افتاد که به امداد الهی در کار خیر ایمان آوردم.
مسئول گروه تبلیغی پیک هدایت با اشاره به ایجاد یک دهکده با استفاده از دور ریز های مردم و ماشین های ضایعاتی و اسقاطی، اظهار داشت: آن سال، سال نوآوری و شکوفایی بود و بحث تحول در حوزه های علمیه داغ بود و همین عوامل سبب شد تا ما بتوانیم در این زمینه موفق باشیم و مقارن با سال اقتصاد مقاومتی توانستیم دهکده علمی تفریحی را مزرعه کشاورزی در رفسنجان افتتاح کنیم که محل رفت و آمد توریست ها بود و ای کاش مبلغان زباندان در آنجا بودند که از وجود آن ها استفاده می کردیم.
وی افزود: با استفاده از ضایعات و بکارگیری نیروی انسانی در محدوده سنی راهنمایی تا دبیرستان، توانستیم آبگرمکن خورشیدی و توربین بادی بسازیم، همچنین، چرخ و فلک و آلاکلنگ ساختیم و تنها با لاستیک های فرسوده ۱۴ مدل مختلف از وسایل ساخته شد که واقعاً باید بیایید و ببینید.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha