پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی گفت: ما اکنون به تعبیر مقام معظم رهبری، وارد گام دوم انقلاب اسلامی شدیم. مردم باید مجلسی را انتخاب کنند که در طراز انقلاب باشد. این مجلس اولی است که در گام دوم انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در خصوص مسأله انتخابات، چند نکته حائز اهمیت است. نکته اول، اصل حضور مردم و مشارکت پر شور آن‌ها است. اصل حضور حافظ منافع و مصالح ملی است و تأمین کننده اقتدار نظام است که این مصالح و منافع می‌تواند بستر تحقق اهداف انقلاب و پیشرفت مبتنی بر عدالت فراهم کند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: آنچه به نظر می‌رسد در خصوص حضور انتخابات، در مسأله بعد قابل اهمیت و بررسی است، مسأله انتخاب اصلح است. ما اکنون به تعبیر مقام معظم رهبری، وارد گام دوم انقلاب اسلامی شدیم. مردم باید مجلسی را انتخاب کنند که در طراز انقلاب باشد. این مجلس اولی است که در گام دوم انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد؛ لذا باید شاخص‌هایی را برای انتخاب نماینده مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: مسئله دیگر که در خصوص نماینده و مجلس طراز انقلاب مطرح است، این است که مؤمن به مطالبات راهبردی مردم که همان شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است، باشد. مطالبات مردم که در قالب شعارهای اصلی انقلاب اسلامی مطرح شده، مشخص است. بحث اعتماد به توان داخلی؛ یعنی ما می‌توانیم. استقلالی که مردم در این چند دهه شعار آن را دادند و در گام نخست انقلاب آمده است و در کنار این‌ها کارآمدی و تخصص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی خاطرنشان کرد: مباحث دیگری مثل نوع نگاه آن‌ها به بیرون و مسأله استکبار ستیزی است. انقلاب ما شعار نه شرقی، نه غربی داده است؛ یعنی بحث استقلال سیاسی اجتماعی جزء مطالبات اصلی مردم است. مجلس باید تبلور این مطالبات باشد و بتواند آن‌ها را محقق کند، ضمن این که درد آشنای مردم هم باشد؛ یعنی از مردم و برای مردم باشد.

وی ادامه داد: مجلس باید مسأله مردم را لمس کند، این موضوع بسیار مهم است. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که در بعضی از موضع‌گیری‌ها بعضی از مسائل که از تریبون‌ها مطرح می‌شود، مسأله مردم نیست. جدا بودن نماینده از مسائل زندگی، معیشت و روزمره مردم، آسیب‌زا است؛ لذا به نظر می‌رسد که برای داشتن ایران اسلامی قوی، به یک مجلس قدرتمند در عرصه تقنین و نظارت نیاز داریم که ان‌شاءالله بتواند مطالبات اصلی مردم را محقق کند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: اصل حضور پیوند دارد با منافع و مصالح ملی، لذا یک ضرورت ملی و شرعی است و به نظر می‌رسد که مردم هم به خوبی این ضرورت را احساس کنند و علیرغم تمام بداندیشی‌ها و تبلیغاتی که رسانه‌های بیرونی انجام می‌دهند، به فضل الهی مشارکت خوبی خواهیم داشت و ان‌شاءالله مردم به خوبی در صحنه حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha