پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

 حوزه/ دانشیار دانشگاه قرآن و حدیث گفت: جامع‌ ترین کتاب پس از قرآن، نهج‌البلاغه است و راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به شمار می رود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم طباطبایی، پیش از ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در دوره «نهج البلاغه پژوهی ویژه اساتید حوزه قزوین»، گفت:  شناخت نظام مند حدیث و آگاهی از جایگاه آن در هندسه معرفت دینی، نیازمند آشنایی با مباحث بنیادین حدیث پژوهی است.

 وی با اشاره به اینکه نباید نهج‌البلاغه را تنها به‌عنوان یک متن تاریخی در نظر نگیریم، افزود: نهج البلاغه که جزئی از میراث شیعه است را باید به‌عنوان یک کتاب جامع وارد زندگی کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث اظهارکرد: نهج‌البلاغه این قابلیت را دارد که اگر کسی با آن ارتباط برقرار کند، مشتاق آن می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم نهج‌البلاغه که آن را از کتب دیگر ممتاز کرده، تنوع موضوعی است که در آن وجود دارد، به طوری که این مجموعه غنی با پاسخ به نیازهای مختلف علمی و عملی انسان، توانسته هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون فردی و اجتماعی بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه تصویرگری های بسیار زیبایی نسبت به دنیا دارند اما محققان و پژوهشگران به تصویرسازی‌های هنری نهج‌البلاغه کمتر پرداخته اند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به مراحل مختلف نهج البلاغه پژوهی، تصریح کرد: ابتدا باید درک صحیحی از مطالب نهج البلاغه پیدا کنیم و از بررسی مطالبی که دارای صنایع ادبی و یا دشواری‌هایی در فهم هستند پرهیز کنیم و در مرحله بعد محتوا و مضمون دقیق را مدنظر قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha