جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حق جو

حوزه /اعتکاف در درون خود آرامش، امنیت، رشد معنوی و روحی، تمرین یاد خدا، گریز از صفات شیطانی و زشت و... به همراه دارد. در همین رابطه انسان با گریز از صفات ناپسندT خود را از شیطان دور و به خدا نزدیک و از معنویت لذت می برد.

حجت الاسلام والمسلمین حق‌جو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اعمال ماه مبارک رجب از جمله اعتکاف، گفت: خدای متعال برای سعادت بشر برنامه و قوانینی را تنظیم و از طریق انبیاء الهی برای بشر ارسال کرده اند که از جمله آن انجام نماز، روزه، حج و ... است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از این برنامه ها که موجب آرامش،کمال و رسیدن به فضایل عالی انسانی می شود، مراسم پرفیض اعتکاف است.

وی بیان داشت: اعتکاف در درون خود آرامش، امنیت، رشد معنوی و روحی، تمرین یاد خدا، گریز از صفات شیطانی و زشت و... به همراه دارد. در همین رابطه انسان با گریز از صفات ناپسند، خود را از شیطان دور و به خدا نزدیک و از معنویت لذت می برد.

این مشاور تربیتی افزود: اعتکاف دارای آثار دیگری چون تقویت اراده، تقویت ایمان وخود باوری، تقویت اعتماد به نفس و... نیز است و همین مسئله می تواند در رسیدن انسان با عالی ترین درجات عالی نفسانی بسیار مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حق‌جو گفت: از دیگر آثار و برکات اعتکاف می توان به خود باوری، خود سازی، قرب به خدا، نشاط و رسیدن به سرور و شادی اشاره کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: انسان معتکف می آموزد که چگونه با قوای شیطانی و امور مادی مبارزه و در عین حال می آموزد چگونه ارتباط قوی و دائمی با خدای متعال برقرار کند و بتواند از این حال خوش بهره برده و آن را ادامه دهد.

وی بیان داشت: اعتکاف گنجینه ای بسیار با ارزش و دارای ذخایر معنوی است. توجه معتکف به این ذخایر معنوی بی گمان می تواند بسیاری از مشکلات فردی  و اجتماعی جامعه را رفع کند و انسان را به سر منزل مقصود برساند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha