پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاطمیان

حوزه/ امام جمعه اقبالیه گفت: حضور پرشور نسل جوان در نماز جمعه دشمنان را مأیوس خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، ظهر امروز در نشستی با اعضای ستاد نماز جمعه اقبالیه، ضمن تبریک ماه مبارک رجب و حضور پرشور ملت ایران در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران به آمریکا و ایادی عربده کش در منطقه که چشم دیدن این مردم را ندارند، فهماندند که تلاش شیطانی آنها علیه این کشور بی ثمر است.

امام جمعه اقبالیه با تأکید بر بهره گیری حداکثری مسلمانان از ماه مبارک رجب، افزود: متون دعاهای ماه رجب به عنوان هدیه از طرف ائمه معصومین(ع) به خصوص حضرت بقیه الله(عج) بوده و  دارای معنای عمیق توحیدی است.

وی ادامه داد: شاید فضیلت ماه رجب برای خیلی از افراد روشن نباشد ولی ائمه معصومین(ع) و حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)  بارها تأکید و سفارش نموده‌اند که که از لحظات نورانی این ماه شریف غفلت نکنیم.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به اهمیت حضور مردم در نمازهای جمعه، بیان کرد: امروز دشمنان نظام تلاش می‌کنند هویت نسل نوجوان و جوان ایران را مورد هدف قرار داده و به خیال شوم خود از این طریق به این نظام برآمده از خون شهدا ضربه وارد کنند اما حضور پرشور نسل جوان در نماز جمعه آنها را مأیوس خواهد کرد.

وی ادامه داد: فلسفه نماز جمعه رسیدن به تقوای اجتماعی است و با خطبه های عبادی و سیاسی زمینه روشنگری و تقویت روح تقوا در مخاطبان مهیا می شود.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کردرسانه ها در تبیین اهمیت نماز جمعه نقش بسزایی دارند و باید حضور حداکثری مردم در نمازجمعه و ارتقاء جایگاه نماز جمعه در افکار مردم تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha