سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آموزش مجازی

حوزه/ بخش ویژه ای در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جهت ارائه دروس به صورت غیرحضوری به طلاب سراسر کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خدیوی  از راه اندازی بخش ویژه ای جهت ارائه دروس به صورت غیرحضوری  در با توجه به شرایط فعلی کشور، خبرداد و گفت: ایجاد فضایی جهت ارائه مطالب کلاس  در قالب فایل های صوتی، ویدئویی، متنی، پاور پوینت و... ؛ امکان حضور  و غیاب در کلاس های آفلاین از طریق تاریخ دقیق مشاهده فایل ها و میزان تقریرهای نوشته شده توسط طلاب؛ ایجاد محیطی برای ثبت و دسته بندی مطالب علمی تولید شده به صورت دیجیتال از اهداف اصلی راه اندازی این بخش  است.

این مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با بیان این که این امکانات فقط برای شرایط بحرانی کنونی نبوده و همیشه قابل استفاده خواهد بود در مورد نحوه عملکرد سامانه  افزود: مطالب از 2 طریق در اختیار طلاب قرار می گیرد:از جمله این که  فایل هایی صوتی که مرکز مدیریت به ازای هر درس ارائه می دهد، بنابراین طلاب سراسر کشور می توانند دروس خود را از این طریق دریافت نمایند و همچنین  فایل هایی که به ازای هر کلاس ارائه می شود، بنابراین اساتید می توانند فایل های اختصاصی را فقط برای طلاب کلاس خودشان ارائه نمایند.

وی با اشاره به این که چرا کلاس ها به صورت ویدئویی و آنلاین برگزار نمی شود، اظهار داشت: پخش چند هزار کلاس روزانه ،برای چند ده هزار طلبه، به صورت آنلاین نیازمند پهنای باند و امکانات سخت افزاری و نرم افزار ویژه می باشد که هم اکنون این امکانات وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهرام رادان IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 0
    خب اگر خبر درسته میشه بفرمایید از کجا باید به این سامانه انتزاعی دسترسی داشته باشیم؟!
  • مهدی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 0
    با عرض سلام و خسته نباشید بخش ویژه ای که بهش اشاره شد، چه زمانی به مرحله عملیاتی میرسه؟ همراه با این خبر انتظار لینک مد نظر رو هم داریم!
  • محمد بختیاری IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    الان بهترین فرصته برای راه اندازی واجرای کلاسهای آنلاین و حتی برگزاری امتحانات آنلاین این قضیه معلوم نیست تا کی طول بکشه و حتی میشه از این قضیه به عنوان فرصتی برای راه اندازی سیستم های آموزشی مدرن و آنلاین در حوزه علمیه بهره گیری کرد...
  • امیر IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 7
    در حال حاضر استاد هادوی تهرانی در حال تدریس از لایو انیستاگرام در همان روزهای اولیه تعطیلی حوزه کردند که جای بسی تشکر دارد
  • محمدرضا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    صدا از تصوير عقب است و انشالله برطرف شود