جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سلیمانی

حوزه/ ما هیچ ملتی را نفرین نکرده و حتی ملت آمریکا هم برای ما مورد احترام است؛ اما به قدرت های استکباری که دارای تفکر ضد عدالت، ضد شرافت، ضد کرامت و ضد انسانیت هستند، "مرگ" می گوییم و ذات اقدس ربوی هم نسبت به شیطان این نکته را یادآور شده و مسئله تازه ای نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در هفته ای که گذشت، نمازجمعه ۲۳ استان به دلیل عدم شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. برخی از افراد در فضای مجازی با این جمله به سراغ این موضوع رفتند: «اولین هفته ای که برای ملت های جهان آرزوی مرگ نکردیم، مبارک باد»؛ اما سؤال اینجاست: «آیا ما در نمازهای جمعه برای ملت های جهان آرزوی مرگ می کنیم؟ فلسفه این شعارها چیست؟ ».

برای دستیابی به پاسخ این سؤال، به سراغ آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان رفتیم و این عضو خبرگان رهبری اینگونه پاسخ داد:

اینکه ما در نمازهای جمعه و حتی نمازهای معمولی، مسئله نفرین بر استکبار را داریم، موضوعی است که در دین ما و حتی در ادیان گذشته هم مطرح بوده است.

خداوند متعال در آیه اول سوره مسد فرموده است: تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ/ بریده باد هر دو دست ابولهب (و مرگ بر او باد)!

البته ما هیچ ملتی را نفرین نکرده و حتی ملت آمریکا هم برای ما مورد احترام است؛ اما به قدرت های استکباری که دارای تفکر ضد عدالت، ضد شرافت، ضد کرامت و ضد انسانیت هستند، "مرگ" می گوییم و ذات اقدس ربوی هم نسبت به شیطان این نکته را یادآور شده و مسئله تازه ای نیست.

ما در تمام ادیان «أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»، «لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ» و «لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الْمُسْتَکبِرِینَ» را داریم.

ما نسبت به مستکبرین موضع خواهیم داشت و آیین و استراتژی ما این است که یار مظلوم و دشمن ظالم باشیم.

هرکجا که ظالمی وجود داشته باشد؛ حال می خواهد دولت آمریکا باشد یا حکومت پوشالی اسرائیل، با آنان مخالفیم.

ما با مردم آمریکا رفتار صمیمانه داریم و پزشکان ما در اوج تحریم آمریکا علیه ایران، خدمات پزشکی به مردم آمریکا ارائه داده اند.

ما نسبت به قدرت های باطل که جنبه اجحاف گری نسبت به مردم دارند، سر سازش نداریم؛ چراکه أمیرمؤمنان علی(ع) در آخرین وصیت خویش به فرزندانش در هنگام شهادت می‌فرماید: «وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً؛ دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید».

صوت پاسخ آیت الله سلیمانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha