پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دعای توسل

حوزه/ دبیر شورای معارف سیما از پخش همزمان دعای توسل از شبکه های سیما، روز سه شنبه ساعت ۲۰ از مشهد مقدس، در راستای آرامش بخشی به جامعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما با اعلام این خبر که برنامه های معارفی سیما با رویکرد امیدبخشی و نقش توسل و دعا در آرام بخشی جامعه در تمام شبکه های سیما تولید و پخش خواهد شد، گفت: سیاست های کلی برنامه های معارفی به گروه های معارف شبکه های مختلف تلویزیون ابلاغ گردیده است.

وی ادامه داد: مصاحبه و گفتگو با شخصیت های دینی و واعظین نام آشنای کشور با موضوع نقش توسل و دعا در دفع بلاها و گرفتاری ها و همچنین بهره گیری از بیانات بزرگان همچون آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله بهجت، آیت الله حق شناس، آیت الله بهاءالدینی، و آیت الله آقامجتبی تهرانی و ... با محوریت دعا، معنویت و آرامش بخشی یاد خدا در دستور کار گروه های برنامه ساز معارفی می باشد.

دبیر شورای معارف سیما، پخش زیرنویس مستمر احادیث مرتبط با راه کارهای دفع بلا و گرفتاری از دیگر اقدامات این شورا برای شرایط حال حاضر جامعه عنوان کرد و افزود: پخش همزمان دعای توسل روز سه شنبه ساعت ۲۰ از شبکه های سیما از مشهد مقدس به روی آنتن خواهد رفت.

شیخ اکبری همچنین از راه اندازی پویش قرائت سوره مبارکه حمد و همکاری شبکه های سیما با نیت توسل و تمسّک مردم به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام در پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir و صفحه مجازی این شبکه به آدرس @qtv_irib  خبر داد.

وی اضافه کرد: برنامه های معارفی در برخی از شبکه های سیما  مانند این شب ها و ... احیا شده و برنامه های خانواده شبکه های سیما مأمور شدند به موضوع نقش معنویت و دعا در آرامش خانواده بپردازند که به برنامه های سیمای خانواده، عصر خانواده و به خانه بر میگردیم اشاره داشتند.

شیخ اکبری افزود: پخش ویژه برنامه هایی به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی(ع) و استفاده از این ظرفیت به منظور ایجاد فضای شاد معنوی در جامعه مورد قرار گرفته است.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه فعالیت هیئات مذهبی به جهت پیشگیری از بیماری کرونا به حالت تعلیق در آمده است، گفت: با همکاری هیأت رزمندگان اسلام و به رسم سنت قدیمی،  روضه هایی خانگی برپا و گزارش هایی از این روضه ها ضبط و پخش خواهد شد. ضمن آنکه ارتباط هایی مستقیم با اماکن و عتبات مقدسه جهت بهره مندی از فضاهای تعاملی به صورت زیارت مجازی به روی آنتن شبکه های سیما خواهد رفت.

برنامه ریزی ایجاد امکان اعتکاف تلویزیونی از دیگر مواردی بود که دبیر شورای معارف سیما با توجه به نزدیک بودن این ایام به آن اشاره کرد و گفت: طرحی با شعار «#خدا_همیشه_همه_جا» با موضوع تبلیغ فریضه اعتکاف و نماز جماعت در منازل از سوی شورای معارف سیما برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha