جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار

حوزه/ امروز سه شنبه اولین سالروز اعطای نشان ذوالفقار از دست مقام معظم رهبری به فرمانده سپاه قدس و سید شهدای مدافعان حرم شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از اعلام قطعی خبر قطع شجره خبیثه داعش در منطقه توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب بیانیه ای روز سه شنبه سی‌ آبان ۱۳۹۶ پیام سرلشکر سلیمانی به محضر مقام معظم رهبری مبنی بر پایان سیطره شجره خبیثه داعش، منتشر شد.

در بخشی از این پیام آمده بود:  «شش سال قبل فتنه‌ای خطرناک شبیه فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرصت و حلاوت درک حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را از مسلمانان سلب نمود این بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید.

حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت‌های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می‌ساییم ».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره‌ی پایان سیطره‌ی شجره‌ی خبیثه‌ی داعش تأکید کردند: شما با متلاشی ساختن توده‌ی سرطانی و مهلک داعش نه‌فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه‌ی ملتها و به بشریت خدمتی بزرگ کردید.

سرانجام در روز ۲۰ اسفند سال ۹۷ خبر اعطای نشان ذوالفقار عالی ترین نشان نظامی به سردار حاج قاسم سلیمانی در محافل رسانه ای منتشر شد.

این نشان که عالی‌ترین نشان نظامی است از سوی فرمانده معظم کل قوا به کسانی اعطاء می‌شود که رشادت‌ و موفقیت در فرماندهی داشته باشند.

اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی

در جلسه ای که با حضور چند از فرماندهان ارشد نظامی کشور و شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد مقام معظم رهبری این نشان عالی را به ایشان اهدا نمودند.

مقام معظم رهبری در این جلسه فرمودند:

"مجاهدتهای در راه خدا با این چیزها قابل مقابله و قابل جبران نیست. خدای متعال میفرماید :

«إِنَّ اللهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ»

 آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خدا است. آن چیزهایی که در دست و بال ما است -چه تشکّر زبانی‌مان، چه تشکّر عملی‌مان، چه نشانمان، چه درجه‌ای که میدهیم- چیزهایی است که بر حسب محاسبات مادّیِ دنیایی قابل ذکر است امّا بر حسب محاسبات معنوی و الهی قابل ذکر نیست. الحمدلله همه‌ی شماها این مجاهدتها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی- هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد. ان‌شاءالله مبارکتان باشد. این نشان ذوالفقار را هم حالا ما به ایشان تقدیم میکنیم؛ ان‌شاءالله مبارکتان باشد. خداوند ان‌شاءالله که شما را در این راه مجاهدت همواره موفّق بدارد؛ به ما هم توفیق بدهد که در راه خدا مجاهدت کنیم، تلاش کنیم. ان‌شاءالله موفّق باشید."

سردار حاج قاسم سلیمانی اولین فرمانده در جمهوری اسلامی ایران است که به دریافت این نشان مفتخر شده و طبق آنچه در پیام تبریک سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز آمده، این نشان به پاس سالها فرماندهی وی در حوزه جبهه مقاومت اهدا شده است.

شایان ذکر است؛ که سردار قاسم سلیمانی پیش از این ۳ نشان عالی «فتح» نیز دریافت کرده بود که به عملکرد او در سالها فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس برمی‌گردد.

امسال همزمان با سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب(سلام الله علیها) و اولین سالروز اعطای نشان ذوالفقار شهید حاج قاسم سلیمانی در حالی این مدال افتخار را بر سینه دارد که مفتخر به کسب نشان عالی شهادت و لقب سید شهدای مدافعان حرم شد که نام و یاد و راه ایشان به راه پر افتخار شهدای اسلام و سید و سالار شهیدان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پیوند خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha