دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه از مدارس علمیه امام باقر(ع) و امام حسین(ع) قم/حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر حجازی زاده

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم گفت: هم اکنون صوت درسی 39 استاد هر روز در کانال مجازی بارگذاری می شود وطلاب این مدرسه با حضور در این کانال و با نوشتن تقریرات حضور خود را در کلاس درس اعلام می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به موضوع نشر ویروس کرونا در قم و تعطیلی مدارس علمیه گفت: این روزها با فراگیر شدن ویروس کرونا حوزه های علمیه برای جلوگیری از نشر این ویروس اقدام به همکاری با استانداری و وزارت آموزش و درمان برای تعطیلی مدارس علمیه کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: اما این مسئله دلیل بر این نشد که طلاب از درس و بحث خود غافل شوند. اگر چه تعطیلی باعث حضور فیزیکی طلاب در مدارس علمیه برای تحصیل شده است ولی با مدیریت به موقع درس ها در فضای مجازی جان تازه ای گرفت.

وی بیان داشت: مدیریت مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) هم همگام با سایر مدارس علمیه و برای عقب نماندن طلاب از درس و بحث، کانال هایی را برای بارگزاری صوت دروس تعریف کرده که ازجمله آن  کانال ایتاء است.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده گفت: هم اکنون صوت درسی 39 استاد هر روز در کانال مجازی بارگذاری می شود وطلاب این مدرسه با حضور در این کانال و با نوشتن تقریرات حضور خود را در کلاس درس اعلام می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: در همین رابطه 39 کلاس هر روز برگزار می شود و در پایان طلاب با تقریرنویسی جدیت خود را در یادگیری دروس اعلام می کنند.

وی بیان داشت: پرسش و پاسخ، رفع اشکال دروس و... نیز در همین کانال انجام می شود تا طلاب بهتر بتوانند مباحث درس را بفهمند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده گفت: مدیریت این مدرسه از مباحث اخلاقی و تربیتی غافل نشده و هر روز این برنامه ها در کنار مباحث آموزشی تداوم دارد و هر استادی 5 دقیقه وقت کلاس را به ارائه مباحث تربیتی از روایت اهل بیت(ع) گرفته تا مباحث اخلاقی از زندگی بزرگان دین وعلما اختصاص می دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: در ایام عید بعد از تعطیلی چند روزه، این درسها دوباره از 5 عید طبق روزهای گذشته ادامه خواهد یافت.

وی بیان داشت: امروز طلاب این مدرسه در کنار مباحث آموزشی از جهاد سلامت در بیمارستانهای شهرهای خود و کمک به سیل زده گان استان آذربایجان، کفن و دفن بیماران کرونایی و فعالیت تبلیغی در فضای مجازی غافل نبوده و همه تلاش شان را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده گفت: امروز شاهد هجمه های وسیع علیه حوزه، روحانیت و قم هستیم و دشمنان با داشتن رسانه های مختلف بی بی سی، من و تو و... اقدام به شبهه افکنی و بدبینی و ضدیت مردم علیه حوزه و دین می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: این امر می طلبد بیش از گذشته فعالیت جهادی طلاب و روحانیت در عرصه سلامت در بیمارستانهای مختلف در قم و شهرستانها، کمک به سیل زدگان و کفن و دفن وغسل بیماران کرونایی از سوی خبرگزاری حوزه و سایر خبرگزاریها و رسانه و سایت های انقلابی انتشار داده شود تا مردم ببیند که حوزه و طلاب و روحانیون همانند گذشته یار و یاور نظام و مردم می باشند.

وی بیان داشت: امروز کسی خدمات بسیار زیاد طلاب و روحانیون را  با وجود هجمه فراوان دشمنان در سایت ها و رسانه های بیگانه نمی بیند چون به خوبی نشر داده نشده است و اگر نشر پیدا کند، مردم می فهمند و اجازه توهین به حوزه و قم را نخواهند داد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha