جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالیت های جهادی روحانیان خراسان شمالی برای مقابله با کرونا

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر همت و اهتمام همگانی برای قطع زنجیره ویروس کرونا، به تشریح فعالیت‌ها و خدمات جهادی روحانیان و هیئات مذهبی استان برای مقابله با کرونا پرداخت.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های روحانیان و اعضای هیئات مذهبی استان برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: در این راستا پویش ملی «به توان ما» شامل جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی برای خرید بسته‌های سلامت و پیشگیری از کرونا و ارسال به مناطق محروم در حال اجرا است.

وی افزود: همه افراد می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۱۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنند تا روش‌های مشارکت و پرداخت برای آن‌ها پیامک شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در این زمینه در استان تاکنون اقداماتی از قبیل اجرای طرح «فطرس» برای خرید ملزومات و مایحتاج خانوارها توسط جوانان هیئتی و ارسال با پست رایگان و رعایت نکات بهداشتی انجام شده است.

وی ادامه داد: جوانان هیئت علمدار شهرستان اسفراین با اقدامی جهادی و خداپسندانه و با رعایت تمامی اصول و موارد بهداشتی آمادگی خود را برای خرید ملزومات و مایحتاج خانوارها اعلام کردند تا با شعار «در خانه بمانیم» همه با هم در کنار هم بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: در راستای موج دوم پویش «به توان ما» با همت و تلاش خیرین و همکاری هیئت امنا و ائمه جماعت مساجد شهر آشخانه برای دفع بلیه ویروس کرونا، یک رأس گاو به وزن ۴۷۰ کیلوگرم و ارزش یک‌صد و سی میلیون ریال خریداری و ذبح شد و گوشت این قربانی بین نیازمندان و محرومان توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین در همین راستا با همکاری امام‌جمعه شهرستان شیروان و روحانی پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه سه یک آب این شهرستان، مبلغ هشت میلیون و پانصد هزار ریال از اهالی مسجد جهت قربانی برای دفع بلیه ویروس کرونا جمع‌آوری شد و گوشت قربانی در بین نیازمندان و محرومان منطقه توزیع خواهد می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در قالب این پویش روحانیان پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی با همکاری خیرین و فعالان مذهبی و مسجدی نسبت به تهیه و توزیع سبد غذایی بین نیازمندان محل اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین روحانیون استان خراسان شمالی در اقدامی جهادی و انقلابی به یاری مدافعان سلامت آمده‌اند، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، روحانیون مستقر این استان با حضور در مراکز تب سنجی، در مبادی ورودی شهرها به یاری مدافعان سلامت آمده‌اند و این خدمات آن‌ها همچنان تداوم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha