جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: در استان 14 مدرسه علمیه وجود دارد و روزانه 250 درس به وسیله اساتید ضبط و در فضای مجازی برای طلاب بارگذاری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت با اشاره به فعالیت های آموزشی حوزه علمیه گیلان، گفت: از زمانی که کشور و استان گیلان درگیر ویروس منحوس کرونا شده، برای جلوگیری از شیوع آن، مدارس علمیه همگام با سایر مراکز علمی تعطیل شد، البته به دلیل اهمیت آموزش، معاونت آموزش حوزه  تلاش کرد این مشکل را از طریق فضای مجازی حل و فصل کند.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: در استان 14 مدرسه علمیه وجود دارد و روزانه 250 درس به وسیله اساتید ضبط و در کانال ایتا برای طلاب بارگذاری می شود و طلبه ها با حضور در فضای مجازی، صوت ها را گوش و سپس تقریرات درس را می نویسند و برای استاد مربوطه ارسال می کنند.  

وی با بیان این که در ایام عید نیز برنامه های آموزشی مانند سابق ادامه خواهد داشت و به غیر از 5 روز اول عید، مطالب درسی در فضای مجازی از سوی مدارس برای استفاده طلاب بارگذاری خواهد شد، گفت: آموزش و پژوهش مسأله ای است که مدارس علمیه استان هیچ گاه از آن غافل نبوده و در این رابطه تاکنون همه تلاششان را برای ارتباط استاد و طلبه در فضای مجازی بکار گرفتند.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: از دیگر فعالیت ها، برگزاری آزمون در پایان هر هفته (روز 5 شنبه)، ارائه تقریرات به صورت روزانه، پیگیری دروس و ارائه پرسش و پاسخ بین استاد و طلبه در فضای مجازی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha