یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آبمیوه

حوزه/ آستان قدس رضوی در کنار اطعام با غذای متبرک، روزانه حدود ۲۸۰۰ بطری آبمیوه تازه از حدود ۲ تا ۳ تن میوه را برای استفاده بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونای تهران تهیه و توزیع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امید شنعه، مدیر کانون توسعه فرهنگی ـ زیارتی دفتر نمایندگی آستان قدس در تهران، با تشریح برنامه‌های در دست اقدام آستان قدس رضوی در استان تهران گفت: در کنار برنامه طبخ و توزیع روزانه غذای متبرک حضرت رضا(ع) و اهدای بسته‌های متبرک بین کادر درمانی، آبمیوه تازه هم تولید و بین این عزیزان توزیع می‌شود.

وی افزود: روزانه حدود ۲۸۰۰ بطری آب هویج، سیب، پرتغال و یا ترکیبی از این میوه‌ها و شربتِ عسل و آبلیمو برای استفاده بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها تهیه و توزیع می‌شود. در این فرایند بسته به نوع میوه، روزانه حدود ۲ تا ۳ تن میوه تهیه و آبمیوه آن توسط ۷۰خادمیار تولید و توزیع می‌شود.

شنعه به دیگر خدمت ارائه شده در مقابله با شیوع کرونا در تهران اشاره و اضافه کرد: ضدعفونی روزانه پمپ بنزین‌ها به صورت چرخشی، معابر عمومی و منازل افراد مبتلا شده به کرونا با حدود ۴ تا ۶ هزار لیتر محلول مواد نانو انجام می‌شود.

وی، طرح «همیار سلامت» را دیگر برنامه آستان قدس رضوی معرفی و در این رابطه توضیح داد: نیروهای داوطلب درمانی با برخورداری از تخصص‌هایی چون پرستاری و بهیاری با استقرار در بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا به کمک کادر درمانی می‌روند. همچنین نزدیک به ۷۰۰ نفر به عنوان «خادمان افتخاری سلامت» اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر در حال خدمت هستند.

شنعه همچنین تولید و توزیع روزانه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک بهداشتی، گان(لباس مخصوص جراحی) و شیلد(محافظ صورت پزشکی) با کمک نیروهای داوطلب خدمت در تهران را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha