جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 893000
۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
آمریکا در آستانه بزرگترین بحران مالی تاریخ

حوزه/ رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ می گوید نمی توان شرکت بوئینگ را از دست داد ولی می توان از جان باختن تعداد معدودی افراد بوسیله آنفولانزا چشم پوشی کرد، چرا که با رکود اقتصادی جان افراد بیشتری از دست خواهد رفت!

خبرگزاری حوزه | جمهوری اسلامی اجتماعات مذهبی را تعطیل کرده است؛ کشوری که به فربهی مناسک دینی متهم بود حکومتی که سنگ بنایش بر اساس هویت دینی بر پا شد اما آیا حکومت لیبرال ایالات متحده حاضر است از اقتصاد به عنوان مهمترین عنصر حاکمیتی خویش بخاطر حفظ جان مردمش بگذرد؟ رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ می گوید نمی توان شرکت بوئینگ را از دست داد ولی می توان از جان باختن تعداد معدودی افراد بوسیله آنفولانزا چشم پوشی کرد، چرا که با رکود اقتصادی جان افراد بیشتری از دست خواهد رفت!

آیا ترامپ به حرفای خود در این زمینه باور دارد! که رکود اقتصادی باعث از دست رفتن جان افراد زیادی حتی بیشتر از ویروس کرونا می شود؟ اگر باور دارد چرا با تحریم ایران با هدف به زانو در آوردن اقتصاد ایران، حاضر به مرگ هزاران انسان در ایران شده است! در صورتیکه به گفته خود آمریکایی ها آنها با حکومت ایران مشکل دارند، نه مردم ایران. اما اگر ایشان به این حرف خود که رکود اقتصادی منجر به مرگ تعداد بیشتری از انسان ها حتی بیش از ویروس کرونا می شود اعتقاد ندارد چرا به بهانه جلوگیری از رکود اقتصادی جان هزاران آمریکایی را نادیده می گیرد و با عدم اجرای سیاست قرنطینه شهروندان کشورش را به آغوش مرگ میفرستد! چرا از ذخایر سرشارش برای جلوگیری از فروپاشی شرکت ها استفاده نمی کند، ایالات متحده ایی که خود را بزرگترین اقتصاد روی کره ی خاکی میداند، حتی حاضر نیست چند روز به خاطر حفظ جان آمریکایی ها از منابع خود مایه بگذارد. این رفتار ترامپ یادآور رفتار سفارت انگلستان در کویت است که به شهروندانش در کویت می گوید اگر در کویت گرفتار شدی از دوستان یا خانواده قرض بگیر یا به مراکز خیریه مراجعه کن به عبارتی دیگر دولت های غربی با اتخاذ سیاستی عریان در وقایع اخیر نشان دادند، که جان انسان غربی تا جایی که در خدمت منافع و اقتصادشان قرار بگیرد ارزشمند است، و حقیقت ایالات متحده و انگلستان متفاوت با آن چیزی است که از لنز دوربین هایشان به تصویر کشیده می شود.

دزدی حدود ۶۸۰ هزار قطعه ماسک که از چین در مسیر ایتالیا بود توسط پراگ تصویرگر ماهیت واقعی غربی ها بود این سرقت سازمان یافته دولتی مختص به دولت اروپایی چک نبود، ایتالیایی ها نیز کشتی حامل مواد ضد عفونی کننده به مقصد تونس را به غارت بردند، تا اثبات کنند واقعه رخ داده در چک تنها یک واقعه نبوده. کمبود ماسک های بهداشتی، ماسک ها را از چهره اروپاییان برداشت و صورت حقیقی را غربی را تصویرگری کرد.

در همین راستا دن پاتریک معاون فرماندار تگزاس میگوید اقتصاد ضعیف بدتر از ویروس است و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها باید بمیرند تا اقتصاد برای جوانترها نجات پیدا کند، دن پاتریک با اظهارتی که داشت اثباتگر این مدعا بود که سخنان ترامپ برگرفته از خصلت های فردی یک شخص به نام دونالد ترامپ نیست بلکه تصویرگر و از وجود چنین رویکردی در میان مقامات ایالات متحده می باشد

پس از سال ها مطالعه نظریه اندیشه پردازان غربی در چارچوب علم سیاست تازه می توانم ماکیاولی ایتالیایی و ماکیاولیسم را بشناسم و به مفهوم جمله هابز پی ببرم که انسان گرگ انسان است.

کاش هیچگاه به چنینی درکی نمی رسیدم و شاهد کشیده شدن دستگاه اکسیژن از چهره میانسالان و سالخوردگان در پایتخت های تمدن بشری نبودم.

اما این وقایع درسی از واقعیت بود برای کسانی که می گفتند جان انسان ها برای حکومت ایدئولوژیک اهمیتی ندارد، جمهوری اسلامی نشان داد که در حکومت ایدئولوژیک، جان انسان ها مهمترین داشته حکومت ها بر اساس ایدئولوژی اسلامی است، مومنانی که در دنیای معاصر غربیها جایی در دستگاه تبلیغاتی غرب و غربزدگان ندارند با تاسی از آموزه ها و فداکارهای پیامبر و امامانشان نه تنها ماسک از صورت کسی نمی کشند بلکه جان خود را فدا می کنند تا جان همنوعانشان را حفظ کنند بر همین اساس است که مقام معظم رهبری می فرمایند در همه بخشها افراد مؤمن، با انگیزه و متشرّع به‌کار گرفته شوند.

حجت الاسلام محمد یوسفی، کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    5 0
    ضمن تشکر از خبر گزاری حوزه جامعه امروز باید از این واقعیت ها آگاه شود.
  • صمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    با تشکر از تحلیل گر گرامی وخبرگزاری حوزه این تحلیل ماسک از چهرهٔ غرب و غربزدها برداشته وسیرت واقعی انهارا بر ملا میکند
  • حامد IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    در مکتب لیبرالیسم مبنا سود وبهره کشی از مردم در جهت منعت حد اکثری برای کار فرمایان است کما اینکه در ادوار گذشته هم روسای امریکا خطاب به جامعه سالمندان که باید بمیرند را در کارنامه دارند. مادیات وعدم توجه به معنویات سرانجام از هم پاشی لیبرالیسم مانند کمونسیم را در پی خواهد داشت ومکتب حق حاکم هستی خواهد شد.
  • محمد حیبن IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    سلام از این مورد روشنگری هارا بیشتر انتشار دهید . مممون
  • سعید حاتمی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    با سلام در تقابل بین معنویات ومادیات مکتب لیبرالیسم با اصالت دادن به ثروت پ.چی خود را آشکار کرد. با تشکر از خبرگزاری حورزه
  • عالمی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ممنون از انتشار مطلب بسیار خوب شما
  • علیرضا NL ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    بسیار عالی ممنون از خبرگزاری حوزه و تحلیل های خوبش