جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید «جهش تولید» را به عنوان یک فریضه قلمداد کنیم و از همه توانمان در راستای لبیک به شعار مقام معظم رهبری بهره بگیریم  و قدرت ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مملکتی که تولید در آن رونق داشته باشد، اشتغال برای جوانان فراهم می شود و اگر مشکل اشتغال برطرف شود، زمینه ازدواج جوانان تسهیل می شود، بدین ترتیب مفاسد اجتماعی نیز تقلیل می یابد.  

وی افزود: افزایش تولید، وابستگی کشور را کاهش می دهد و با ایجاد اعتماد به نفس در جامعه باعث می شود وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه بهبود پیدا کند، بنابراین به طور کلی مباحث اقتصادی  و به طور خاص موضوع تولید بسیار مهم است.  

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تولید در نظام جمهوری اسلامی نقشی بسیار مهم، سرنوشت ساز و تأثیرگذار دارد، به همین دلیل چند سالی است که مقام معظم رهبری  موضوع «تولید» را به عنوان شعار سال قرار می دهند.  

وی ادامه داد:  به دلیل اینکه کشور با تحریم مواجه است و تحریم ها نیز روز به روز افزایش می یابد، «جهش تولید» ضرورت دارد، لذا باید آن را به عنوان یک فریضه  قلمداد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: البته تولید دارای ابعادی مختلفی است  که یک بعد آن تولید علم که مرتبط با مجامع علمی، دانشگاه و حوزه علمیه است و باید در سال جاری در تولید علم هم جهش داشته باشیم.  

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به بخش پایانی آیه ۲۰۹ سوره بقره  که می فرماید «انَّ اللهَ عزیز ٌحکیمٌ»، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن  کریم هم به توانایی اشاره کرده و هم  به دانایی، در حقیقت توانایی محصول دانایی است و اگر ملتی می خواهد توانا شود باید علم و دانش را در خود ارتقاء دهد و این ضرورتی برای پیشرفت جامعه است.

وی ادامه داد: رسالت نهادها و سازمان های علمی «تولید علم» است. به فضل الهی امسال حوزه علمیه در تولید علوم اسلامی و انسانی نقش کلیدی ایفا و جهشی جدی در این عرصه ایجاد خواهد کرد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha