پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لطفی نیاسر

حوزه/ مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم گفت: بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه در صداو سیمای قم در قالب خبر، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی در مورد مقابله با کرونا تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر در حاشیه بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور از قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س) اظهار داشت: اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی و آموزش برای پیشگیری از انتقال ویروس اهمیت زیادی دارد و رسانه‌ها دارای نقش مهمی در این زمینه هستند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم افزود: بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه در صداو سیمای قم در قالب خبر، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی در مورد مقابله با کرونا تولید شد.

وی بیان کرد: همچنین برنامه‌های گسترده‌ای در سطح ملی و بین‌المللی تولید شده است و تلاش کرده‌ایم از همان بدو شناسایی ویروس در عرصه اطلاع رسانی، حضوری جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر خاطرنشان کرد: در این قرارگاه فعالیت‌های خوبی در حوزه رسانه، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و پشتیبانی انجام می شود و از نیروهای رسانه ای در قرارگاه استفاده می شود که به طور حرفه ای به تولید برنامه می‌پردازند.

وی عنوان کرد: بسیاری از این تولیدات نیز در شبکه های سراسر پخش می‌شود و در شبکه های ملی و بین المللی همچون الکوثر و العالم نیز برنامه ساخته شده است و وضعیت قم را در مقابله با این بیماری تشریح کرده ایم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم بیان کرد: آموزش مردم و معرفی خدمات دولتی و فعالیت های مجلس از طریق رسانه انجام شد و کارهای جهادی مهمی را تبیین کرده و به پاسخگوئی به شبهات نیز پرداخته ایم.

وی گفت: هیچ عرصه ای نیست که رسانه حضور نداشته باشد و می توان بسیاری از اقدامات در مساجد و یا توسط خیرین را معرفی کرد، به ویژه از طریق برنامه ها می توان در مقابل بازی رسانه ای کشورهای غربی و آمریکا ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر افزود: مردم می دانند که نظام جمهوری اسلامی، عزمی جدی در نابودی کرونا ویروس در پیش گرفته است و ما در بسیاری از عرصه های درمان و پیشگیری حرف برای گفتن داریم.

وی تصریح کرد: بسیج مردمی و شجره طیبه در سه کشور ایران و لبنان و عراق شکبل گرفته است و اقدامات مهمی را با حضور مردم انجام می دهد، در هیچ کشور دیگری مردم این گونه در صحنه نیستند و قرارگاه مردمی جز استانداردهای دنیا نیست.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم عنوان کرد: حضور خیرین و قرارگاه مردمی و بسیج از قم شروع شد و حتی مسائلی چون تغسیل و تدفین بیماران کرونایی از قم شکل گرفت و حضور طلاب و گروههای جهادی و مدافعان سلامت واقعا تلاش های بی‌نظیری داشتند، مجموعه این تلاش ها کاری سخت است و در حوزه رسانه کار وسیعی به شمار می رود و باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    صدا و سیمای قم و رادیو معارف می بایست در بحث شادی و نشاط ، بر اساس آموزه های دینی مبتکر باشند نه مقلد . شادی تولیدی آلات موسیقی کاذب و تالی فاسد دارد .
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    تداخل صدای نامحرمان در صدا و سیما بخصوص در رسانه ای قم کار نامطلوب و بدآموز است محرم و نامحرمی را عملا تبلیغ کنیم یکی از عوامل بلایا می تواند عدم رعایت تعالیم دینی باشد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    ریش زینتی الهی برای مردان است عوامل رسانه می بایست همگی به صورت برجسته ارائه دهنده و مبلغ این زیبایی خدایی باشند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    چرا از اشعار عرفانی سوء استفاده می شود ؟ چند درصد جامعه اشعار عرفانی می فهمند ؟ چرا ریتم شعرخوانی عارفانه نیست ؟ آیا ضررهای بدآموزی با توجه به نحوه خواندن و آواز ، مورد توجه واقع شده است ؟ تشدید بدحجابی و ...
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    رایو معارف مدتی است ما بین استفتائات آهنگ زنگ تلفن پخش می کند ! چرا از اذکار برای فواصل استفتاها استفاده نمی شود ؟ مگر نفرمود : ألا بذکر الله تطمئن القلوب ؟ مگر یاد خدا روح افزا نیست ؟ چه ایده ای پشت چنین طرح هایی است ؟
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    رسانه صدا و سیما اصرار دارد تا تکریم بانوان را با ارائه چهره آنان تعریف و تبلیغ کند ! چرا ؟ مگر ارزشمندی انسان به دیده شدن است ؟ اگر ارجمندی کار و کننده آن به جهت الهی است که هست ، کار و فرد هر چه پنهان تر ، مصون تر از ریا الگوی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه فاطمه سلام الله علیهاست چرا فاطمه ؟ یعنی حضرت برای احیای حیا ، عفت و پوشش فاطمی می آیند آنهایی که می خواهند زمینه ساز و بسترآفرین ظهور باشند فعالیت فرهنگیشان در این زمینه کدام سمتی است ؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    تلاش رسانه بایستی جا انداختن و تعمیق خدامحوری و رضا خدا باشد نه نفس بجای تلقین و تکرار به مخاطبان که مثلا امیداوریم مورد رضایت شما واقع شده باشد و دنبال رضایت خاطر شما هستیم و ... بگوییم بینندگان یا شنوندگان یا مخاطبان گرامی ، ما را در تهیه برنامه ی خداپسندانه کمک کنید ، و دعا کنید ما و شما همگی در مسیر او گام برداریم .
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    برخی ها چنان بحث ظاهر و‌باطن می کنند که بیا و بین ! اصولا باطن افراد قابل رویت هست مگر ( الا برای برخی از اولیاء الله ) ؟ برای شناخت افراد چه راهی غیر از ظواهر آنهاست ؟ روش عقلایی در دنیا غیر از این است ؟
  • برخی از صدا و سیمایی ها چه استدلالهایی دارند ! IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    می گویند به ریشه است به ریش نیست ! ریشه اگر خدایی است چرا از ریش که زیوری الهی است فاصله می گیرد و یا نسبت به آن بی تفاوت است ؟
  • زیور الهی آری تزیین شیطانی نه IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    ریش زینت الهی (علل الشرائع ج ۲ ص ۳۷۹ و ۳۸۰) در برابر آن ریش تراشی است ، شیطان هم یکی از برنامه هایش تزیین است (لأزینن لهم ، سوره حجر ، آیه ۳۹ ) ، آیا صدا و سیما در این صف بندی می تواند بی تفاوت باشد ؟ مگر این رسانه نباید دنبال انعکاس و برجسته سازی زیبایی ها و زینت های الهی که واقعی و حقیقی اند باشد ؟ چرا برخی با توجیهاتی همانند : به ریشه است نه ریش ، باطن مهم است نه ظاهر و ... برای تزیین شیطانی توجیه تراشی می کنند ؟
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    عادت به زیباییهای کاذب مانع از احساس زیبا بودن زیبایی های حقیقی و خداداد می شود ،
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    رفت و آمد مجریان رادیو معارف به دیگر رسانه ها از جمله رادیو قم امکان ثبات فضای معنوی بدون موسیقی سازی را سلب می کند
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    رادیو معارف و همچنین رادبو قرآن چرا از صلوات مجالس مذهبی به عنوان میان برنامه استفاده نمی کنند ؟ خدا حفظ کند حاج آقا قرائتی را که این صلوات به صورت غرایش را آرم برنامه درسهایی از قرآن قرار داد و ما تا آنجا که یادمان می آید ، شنیدن آن بسیار روح افزاد و بهجت آفرین بود .
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    رسانه های دیداری ، شنیداری و ... نماذکرها را تولید و جایگزین نماهنگ ها نمایند ، سعی کنیم ، فصای استماعی هر چه بیشتر توجه به خدا باشد ، و از برکات آن بهره ببریم .
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ریتم های بسیاری از اذکار و صلوات ها معنوی و دعایی و ذکری نیستند ، به بهانه غلط نشاط آور بودند خرابشان کردند !
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اشعار عرفانی همچنان حتی در رسانه ای همانند معارف بد بکار برده می شود ، این اشعار اکر در برنامه ای معنوی و‌ با حالتی معنوی و عرفانی متناسب با موضوع و سطح مخاطب خوانده شود فبها و نعمت ، اما وقتی در هر جایی و بخصوص متاسفانه متاسفانه متاسفانه که با ریتم نامناسب هم خوانده شده باشد ، اثر معکوس دارد ، بجای اوج عرفانی ایزار تهییج شهوانی و ترویج بلهوسی و بدحجابی قرار می گیرد ، مدیران صدا و سیما دقت دارند ؟ تا کنون که ... إن شاء الله هر چه زودتر اصلاح شود
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    اصلاح در صدا و سیما آثار بسیار مبارکی را می تواند به همراه داشته باشد