جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمایت جمعیت هلال احمر کرمان از کسب و کارهای خرد دانش آموزی

حوزه/ روحانیون جهادی اقدام به تقویت روحیه خودباوری از طریق آیات و روایات به مردم کنند. قرار نیست که در مناطق سیل زده، فقط نیروهای امدادی و جهادی مانند روحانیون مشغول خدمت رسانی باشند و خود مردم سیل زده منطقه فقط نظاره گر باشند و این قضیه در حوادث سیل مانند پل دختر وجود داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سجادی، رئیس مرکز کنترل و هماهنگی علمیاتی EOC سازمان جمعیت هلال احمر کشور پیش از ظهر امروز در بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه از  مرکز کنترل و هماهنگی علمیاتی EOC سازمان جمعیت هلال احمر استان قم که در این مرکز در قم برگزار شد، گفت: این جمعیت در بحث کرونا بیش از ۸۵۰ پست امدادی را در ۱۳ استان که شرایط سخت تری داشتند، راه اندازی کرده و روزانه اقدم به غربالگری حدود ۱ ونیم میلیون نفر کرده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذاشته ۹۵۰ نفر غربالگری شدند، این مسئله نشان می دهد که این جمعیت نقش بسیار فعالی در بحث خدمت رسانی در مقابله با کرونا داشته است.در هفته گذشته در ۲۳ استان درگیر بارندگی بودیم. در بعضی از استانهای چون بندرعباس، فارس و سیستان درگیر سیل و آب گرفتگی بودیم این جمعیت بیش از ۹۵ درصد از مردم را در حال غرق شدن را نجات داده اند.

سجادی افزود: در حادثه سیل در استان کرمان بیش از۱۰۰ روستا در محاصره سیل قرار داشتند که با بالگرد این جمیعت وارد عمل شده و مردم را نجات دادند.

رئیس مرکز کنترل و علمیاتی EOC سازمان جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر براساس پروتکل های تعیین شده در طرح عملیاتی، استانها را رصد و اقدام به آماده باش همه نیروهای عملیاتی و پشتیبانی می کند.

وی اظهار داشت: حتی این آمادگی برای استانهای همجوار و معین به صددرصد عملیاتی برای کمک رسانی می رسد و همین مسئله موجب شد، جلوی خسارت انسانی گرفته شود.

سجادی با بیان این که رسالت اصلی جمعیت هلال احمر در حوادث، حفظ سلامت انسانها است، افزود: این مسئله با اعلام هشدارهایی قبل از وقوع حوادث صورت می گیرد، به عنوان نمونه در سیل در پل دختر لرستان قبل از سیلاب، مردم روستاهای درگیر تخلیه شدند و در اماکن امنی که درنظر گرفته شده قرار گرفتند.

رئیس مرکز کنترل و علمیاتی EOC سازمان جمعیت هلال احمر گفت: در این روزها نیز در شرق کشور احتمال آبگرفتگی به دلیل بارش وجود دارد وهشدارهای لازم برای جلوگیری از خسارت جانی داده شده است.

وی با بیان این که سال گذشته از سالهای پر خطر از نظر حوادث مانند زلزلزله  و سیل در کشور بوده و همین مسئله ماموریت جمعیت هلال احمر را سخت کرده بود افزود: ولی هر چه بود آن شرایط سخت با مدیریت سپری شده است.

سجادی با بیان این که در سال گذشته در سیل پل دختر، شاهد حضور روحانیون جهادی در امر خدمت رسانی به مردم بودم، افزود: انتظار ما از روحانیون اقدام در عرصه خدمت رسانی مانند بیل زدن و گل روبی  از منازل مردم نیست.

وی افزود: روحانیون جهادی اقدام به تقویت روحیه خودباوری از طریق آیات و روایات به مردم کنند. قرار نیست که در مناطق سیل زده، فقط نیروهای امدادی و جهادی مانند روحانیون مشغول خدمت رسانی باشند و خود مردم سیل زده منطقه فقط نظاره گر باشند و این قضیه در حوادث سیل مانند برخی مناطق وجود داشت و مردم متأسفانه ایستاده بودند و روحانیون جهادی درحال خدمت رسانی و گل روبی کردن منازل شان بودند.

رئیس مرکز کنترل و علمیاتی EOC سازمان جمعیت هلال احمر گفت: لازم است این رویکرد را در روحانیون جهادی تغییر داد و به تقویت خدمات اجتماعی در تقویت روحیه با استفاده از منابع دینی پرداخت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha