پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مجموع فعالیت‌های انجام شده در سال 98 به علاوه شکل‌گیری مجلسی که ان‌شاءالله اقتصاد مقاومتی و تحقق الزامات آن را هدف اصلی خود قرار خواهد داد، زمینه جهش تولید را در سال ۹۹ پدید آورده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبیین شعار سال، اظهار کرد: شعار «جهش تولید» در راستای تکمیل شعارهای اقتصادی سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح‌ شده است.

وی افزود: رونق و جهش تولید با بازار، نیروی کار، سرمایه، منابع طبیعی و اولیه، دانش و نوآوری و ابتکار و مهم‌تر از همه فرهنگ کار به دست می‌آید و اگرچه در سالی که گذشت اقدامات مهمی در این راستا صورت گرفت؛ اما تا رونق تولید به معنای واقعی فاصله زیادی است ولی تحقق همین مقدار هم امید به جهش تولید را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: توجه به رشد فعالیت‌های خُرد با محوریت کارآفرینی، ورود افراد متخصص و کم سرمایه به سمت کسب‌وکارهای کوچک، ارتقای سطح فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش تولیدات راهبردی کشاورزی و حرکت به سمت خودکفایی در کالاهای اساسی و افزایش تولید بنزین علیرغم تحریم گسترده از جمله اقداماتی بود که در سال 98 محقق شد.

وی ادامه داد: همچنین حضور فعال مراکزی مانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان در عرصه تولید و رونق تولید، کاهش وابستگی به نفت به خاطر تشدید تحریم و افزایش صادرات غیرنفتی و ایرانی‌تر شدن سفره ایرانیان علیرغم کوچک‌تر شدن آن از دیگر مواردی است که تاکنون اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: توجه و حضور فعال‌تر و نویدبخش گروه‌های آتش به اختیار انقلابی در عرصه اقتصاد، حضور فعال و مؤثر قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حرکت به سمت شفافیت اقتصادی و تلاش فعالانه‌تر و هدفمندتر رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در معرفی الگوهای کارآفرینی و فعالیت‌های برتر این عرصه شمار دیگری از اقدامات صورت گرفته در قالب رونق تولید هستند که می‌توانند زمینه‌ساز جهش تولید در کشور باشند.

وی ادامه داد: مجموع فعالیت‌های انجام شده به علاوه شکل‌گیری مجلسی که ان‌شاءالله اقتصاد مقاومتی و تحقق الزامات آن را هدف اصلی خود قرار خواهد داد، زمینه جهش تولید را در سال ۹۹ پدید آورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha