جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام زمان

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: توسل و التجا به امام زمان(عج) لازمه عبور از گرفتاری ها و سختی ها از جمله خلاصی از شر ویروس کروناست.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا مصطفوی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام نیمه شعبان اظهار داشت: آن چه به عنوان یک شیعه و محب باید بیش از پیش به آن پایبند باشیم این است که به هیچ وجه از مولا و صاحب خودمان امام زمان (عج) غفلت نکنیم، کما این که حضرت نیز فرمود ما هیچ گاه از احوال شما شیعیان بی خبر و غافل نبوده و همواره به یاد شما هستیم.

وی با اشاره به این که در شرایط وقوع گرفتاری ها و سختی ها از جمله همین بیماری کرونا نیاز ما به توسل به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت ولی عصر(عج) بیش از هر زمان دیگری است، گفت: یکی از شاخصه های مهم فرهنگ انتظار و مهدویت، امید داشتن به آینده ای روشن است؛ آینده ای که با ظهور ولی خدا شکل می گیرد و به این وسیله جهان پس از آن که سرشار از ظلم و ستم شد، به واسطه امام زمان(عج) مملو از عدل و داد خواهد شد و این وعده خداست که حکومت صالحان و مستضعفان تشکیل می شود.

این استاد حوزه با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه به خصوص در رابطه با نسل جدید ابراز داشت: دشمن در شرایط کنونی یکی از اهدافش این است که امید به آینده را از جامعه ما بگیرد و لذا ما باید با تکیه بر منابع و آموزه های دینی و به ویژه معارف و آموزه های مهدوی، نگذاریم که جامعه امیدش را از دست بدهد، چرا که امید موتور محرکه رشد و پیشرفت هر کشوری است.

وی افزود: به خصوص در شرایط پس از شیوع کرونا باید با تقویت معنویت و دین داری در بین مردم و جوانان و نوجوانان و از جمله التجا و تضرع به خدای متعال و توسل به حضرت حجت بن الحسن(عج) زمینه ای فراهم کنیم که انشاالله بتوانیم از این مشکل نیز به سلامت عبور کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha