جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمان

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خودسازی معنوی و پرهیز از گناه و عصیان، زمینه ساز تعجیل در ظهور ولی عصر(عج) و تحقق عدل در جهان است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت میلاد ولی عصر(عج) در خصوص مهم‌ترین شاخص‌ها و ویژگی‌های منتظران واقعی اظهار کرد: براساس روایات ائمه معصومین(ع)، بالاترین اعمال، انتظار فرج و دعا کردن برای ظهور ولی‌عصر(عج) است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: همه ما دارای وظیفه فردی و اجتماعی در زمینه‌سازی برای فرج حضرت مهدی(عج) هستیم، به خصوص بانوان در تربیت نسلی صالح و دارای تقوا برای خودسازی معنوی، دارای نقش ویژه‌ای هستند.
وی تصریح کرد: خودسازی معنوی و پرهیز از گناه و عصیان، زمینه ساز تعجیل در ظهور ولی عصر(عج) و تحقق عدل در جهان است و اگر جامعه‌ای به سمت تحول و تعالی حرکت کند و در مسیر حق، قدم بردارد، مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرد، به طور کلی جامعه‌ای که به سمت متحول شدن در حرکت باشد، می‌تواند بسترهای لازم برای ظهور منجی بشریت را فراهم بیاورد.
ظهیری بیان کرد: فرهنگ انتظار اگر در جامعه به خوبی تبیین شود، می‌توان این فرهنگ ارزشمند که امامان معصوم(ع) و به ویژه امام حسن عسکری (ع) در احیای آن، نقش مهمی داشتند را احیا کنیم.
وی گفت: فرهنگ انتظار به انسان حیات می‌بخشد و او را از یاس و ناامید می‌رهاند و جامعه‌ای که به آمدن منجی و موعود، امید دارد، دچار آشفتگی‌ها و عصیان نمی‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: امام زمان(عج) در زمان غیبت هدایت تکوینی را بر عهده دارد و در عصر ظهور نیز حکومت دینی و جهانی را برای گسترش عدل و قسط، برپا می‌کند.
وی عنوان کرد: در شرایط فعلی، باید از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه برای احیای فرهنگ انتظار در جامعه استفاده کرد، بدون شک عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی از شرایط مهم در تعجیل ظهور است.
ظهیری اظهار کرد: منتظران واقعی، خود زمینه‌ساز ظهور می‌شوند، چرا که ولی‌عصر(عج) را در زندگی خود حاضر و ناظر می‌دانند و همواره خود را آماده ظهور می‌دانند و در سبک زندگی و رفتار و منش نیز این انتظار فرج را به خوبی نشان می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به چنین مرحله‌ای باید در ابتدا به شناخت حقیقی از حضرت مهدی(عج) دست یابیم و رسالت او را در زمان موعود به خوبی بشناسیم؛ انسانی که امام عصر خود را به خوبی بشناسد از بسیاری از آفات و آسیب‌ها در امان است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: زندگی منتظرانه، زندگی به دور از گناه، تکبر، دروغ، ریا و ستم‌کاری است و انسان منتظر، رفتاری توام با تقوا و قرب الهی دارد.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم خود را اصلاح کنیم، جامعه نیز اصلاح می‌شود و جامعه‌ای که اصلاح شود، نسبت به مسائل مهم و حفظ ارزشها خنثی و بی‌تفاوت نیست.
ظهیری گفت: ولی عصر(عج ) در حدیثی به وجود خود در بین مردم تاکید کرده و فرموده‌اند: وجود من برای اهل زمین، سبب امان و آسایش است، همچنان که ستارگان سبب امان آسمان‌اند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ ناب دینی و شیعی تبیین شود، در برابر بسیاری از هجمه‌ها و آسیب‌ها در امان خواهیم بود، در عصر غیبت جهاد واقعی، حفظ ارزشهای دینی و اخلاقی و مقابله با آسیب‌هایی است که موجب ایجاد فاصله میان انسان و ارزشها می‌شود.
وی در بخش پایانی در مورد شخصیت دوازدهمین امام معصوم عنوان کرد: ایشان هم نام پیامبر(ص) و دارای القابی چون صاحب الزمان، حجت، قائم، صالح، بقیة الله و مهدی است و تولد حضرت مهدی(عج) به طور مخفی اتفاق افتاد تا مبادا دشمنان، مانع از تولد ایشان شوند و جان مهدی موعود(عج) حفظ شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha