یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون

حوزه/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از ۲۰ اسفند تا الآن دوازده هزار و ۲۴۱ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که ۸ هزار و ۹۵۰ نفر مشمول بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مصطفی کاویانی در نشست مشترک با تشکل های کارگری استان اظهارکرد: پیرامون بیمه بیکاری جامعه کارگری باید گفت که ۵ هزار میلیارد تومانی که برای این قشر از جامعه اختصاص‌یافته قرار بود که به صندوق بیمه بیکاری بیاید اما به دلیل اینکه تعدادی از افراد خارج از برنامه‌ریزی بودند، سازمان مدیریت این مبلغ را به این صندوق نداد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ابراز کرد: در استان قم سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داشتیم که این تعداد به دو هزار صد نفر رسیده است، اما از ۲۰ اسفند تا الآن دوازده هزار و ۲۴۱ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که ۸ هزار و ۹۵۰ نفر مشمول بودند.

وی در مورد وقفه ایجادشده در بیمه بیکاری مشاغل سخت و زیان‌آور نیز گفت: بر اساس متن قانون، افرادی که  جزو مشاغل سخت و زیان‌آور باشند و یا نباشند، وقفه‌ای در دریافت بیمه بیکاری این مشاغل ایجاد نمی‌شود.

کاویانی در مورد واگذاری کارگزاری  گفت: پیشنهاد وزارت کار این بوده که  کارگزاری‌ها به انجمن‌های کارگران ساختمانی واگذار شوند، پیشنهاد ما این است که در این زمینه در صورت نیاز آموزش به کارگران ساختمانی داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ساماندهی کارگران ساختمانی اتباع خارجی را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: اگر این اتباع پروانه کار داشته باشند می‌توانند تحت پوشش انجمن کارگران ساختمانی باشند اما آن‌هایی که پروانه کار ندارند باید از فعالیت آن‌ها ممانعت به عمل آید.

وی در مورد ساماندهی کارگران ساختمانی نیز اظهار داشت: زمینی را به قیمت تمام‌شده شهرداری، در اختیار این کارگران قرار داده‌شده تا ساخته شود، گفته شد انجام این کار یک سال طول می‌کشد، مقرر شد در این مدت مکانی را اجاره کرده و کارگران ساختمانی را به‌صورت موقت ساماندهی کنیم.

کاویانی در پایان با اشاره به ساماندهی کارگران ساختمانی در هشت نقطه شهر خاطرنشان کرد: با ساماندهی این کارگران مسئله رتبه‌بندی کارگران ساختمانی و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها حل می‌شود.

انتهای پیام  پ ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha