پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ابراهیم زکزاکی

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یکی از بستگان شیخ ابراهیم زکزاکی، با انتشار پیامی در صفحه فیس بوک خود سخنی که از زبان ایشان شنیده بود را منتشرکرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، یکی از اقوام و نزدیکان شیخ ابراهیم زکزاکی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی فیس بوک خود سخنی از رهبر شیعیان نیجریه در مورد ماه مبارک رمضان را منتشر کرد.

وی در این پیام آورده است: در آغازین روز های ماه مبارک رمضان درست دوسال قبل از وقوع فاجعه زاریا و دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی، روزی به محضر وی رسیدم و از ایشان در مورد فلسفه روزه داری در ماه مبارک رمضان و چگونگی برقراری رابطه عمیق قلبی با پروردگار در این ماه سوال کردم، که وی پاسخ گفت: روزه فریضه‌ای است واجب که خداوند متعال بر گردن مومنان نهاده. روزه‌داری تنها به معنای خودداری از خوردن و آشامیدن نیست بلکه فلسفه حقیقی از روزه گرفتن، تزکیه نفس است که انسان می‌بایست در این ماه عزیز، نفس سرکش را مهار کند و آن را به خدمت خدا و خلق خدا در بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    خدا حفظش کنه
  • انسان IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    ایشون واقعا انسان بزرگی هستند و خداوند متعال بهشون صبر بده که حتی فرزندانشون در راه اسلام شهید شدن ولی دست از مبارزه برنداشتند. یک شیعه ی واقعی